کد خبر: ۹۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۱

گسترش همکاری‌های ایران و یونسکو


معاون وزیر کار از اجرای پروژه سواد اطلاعاتی در ایران خبر داد و گفت: این پروژه می تواند ۵ هزارنفر را به یکدیگر متصل کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،  در راستای توسعه تعاملات بین الملل، نشست معاون وزیر کار و دفتر منطقه ای یونسکو در ایران برگزار شد.

کورش پرند در این نشست، از اجرای طرح پروژه سواد اطلاعاتی در سازمان فنی و حرفه ای کشور خبر داد و بیان داشت: در این طرح آموزش ها به صورت مجازی ارائه می شود.

وی افزود: این یک طرح بسیار بزرگی است که می تواند در ارتقای سواد اطلاعاتی عموم مردم موثر باشد. پرند بیان داشت: اجرای طرح پروژه سواد اطلاعاتی می تواند بیش از ۵ هزار نفر را به هم وصل نماید. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه آموزش های این سازمان بر اساس دانش، نگرش و مهارت طراحی شده است افزود: آموزش ها به صورت نظری، عملی و کارورزی ارائه می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای در حوزه بین الملل برنامه های جامع ای را  تهیه کرده بیان داشت: این سازمان در حوزه بین المللی سیاست جدیدی را با عنوان دیپلماسی مهارت مطرح کرده است.

پرند ضمن معرفی الگوی آموزشی بازارمحور آموزش، تولید، بازاریابی و فروش بیان داشت: این الگوی آموزشی توسط کارآفرینان اجرا می شود. وی ضمن اعلام علاقمندی و آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همکاری با طرح های بین المللی یونسکو بیان داشت: در این سازمان زمینه و تجربه همکاری با سازمان های بین المللی وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش ۱۲ هزار افغانی از سال ۲۰۱۰ توسط سازمان فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: مخاطبان این سازمان از کشور افغانستان دو نوع است که افراد مقیم افغانستان و افغانستانی های که در ایران پناهده شده اند.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کتاب های آموزشی خوبی تألیف و چاپ نموده افزود: می توانیم این کتابها را در اختیار کشور افغانستان قرار دهیم که منبع آموزشی بسیار خوبی است.

این مقام مسئول در وزارت کار بر توسعه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با دفتر منطقه ای یونسکو در کشور جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و بحث موبایل تریلینگ از زمینه همکاری این سازمان با دفتر منطقه ای یونسکو در کشور جمهوری اسلامی ایران دانست.

همچنین در ادامه این نشست، خانم جابریان؛ کارشناس دفتر منطقه ای یونسکو در ایران برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای جمهوری اسلامی ایران را در سطح بین المللی بسیار جالب خواند. وی در خصوص همکاری در حوزه آموزش فنی و حرفه ای ابراز علاقمندی کرد.

کارشناس دفتر منطقه ای یونسکو در کشور جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: این دفتر تمایل دارد در پروژه های ICT و MBA سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور همکاری نماید.
*مهر