کد خبر: ۹۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۲

اهمیت رسانه های محلی برای روابط عمومی و پوشش خبری

برای هر مجموعه و کسب و کاری که در مسیر پیشرفت قرار دارد یکی از نخستین پرسش‌ها این است که اخبار خود را به کدام رسانه بدهد تا بهتر دیده شود. این مقاله به بررسی دلایل مناسب‌تر بودن رسانه‌های محلی برای اکثر کسب و کارها جهت انتشار اخبارشان می‌پردازد.

این مقاله به ارائه سه دلیل اصلی می‌پردازد که چرا مجموعه‌ها و کسب و کارها در گام‌های نخست باید مراکز رسانه محلی کوچکتر را هدف قرار دهند.

احتمال پوشش خبری برای داستان بیشتر است

یک کسب و کار در کدام رسانه شانس بیشتری برای دریافت پوشش خبری دارد: صفحه اول خبرگزاری ایرنا یا صفحه داخلی یک روزنامه محلی؟ مسلما روزنامه محلی، البته به این معنا نیست که مجموعه‌ها نباید مرزهای کاریشان را گسترش داده و برای جذب پوشش خبری ملی تلاش کنند، اما احتمال بیشتری دارد که بتوانند با استفاده از پوشش رسانه‌ای محلی و نشر چند خبر دست اول و دوم، موفقیتی بدست آورند.

فرصتی است تا مجموعه زیر و بم روابط رسانه‌ای را بیاموزد

اکنون بهترین زمان است که مدیران مجموعه بدانند روابط رسانه‌ای چطور عمل می‌کنند. وقتی با رسانه محلی کار می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند بایدها و نبایدهای روابط رسانه‌ای را بیاموزند. به این ترتیب وقتی شرکتشان رشد می‌کند و فرصت‌های جذاب‌تری بدست می آورند، برای اینکه بدانند چگونه باید بطور موثر با رسانه کار کنند، سردرگم نخواهند شد. بهتر است که اشتباهاتشان را الان مرتکب شوند تا اینکه در آینده رخ دهند.

رسانه‌های ملی به دنبال داستان‌های کوتاه و جذاب هستند

بسیاری از مردم فراموش می‌کنند که درصد زیادی از خبرهای اکثر ناشران بزرگ رسانه‌ای، از اخبار محلی سراسر جهان تامین می‌شود. آن‌ها جذاب‌ترین داستان‌ها را پیدا کرده، انتخاب‌ می‌کنند و پوشش رسانه‌ای ملی یا جهانی به آن می‌دهند. بنابراین، پوشش خبری توسط رسانه های محلی می تواند اولین گام در مسیر بدست آوردن پوشش خبری ملی و سراسری‌ای باشد که بدنبالش هستند.

نویسنده مطلب: علی شیخ شعاعی