کد خبر: ۹۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۰

خبر یورونیوز از احتمال طولانی تر شدن مذاکرات

 شبکه تلویزیونی یورونیوز با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت اضافه تمدید شده مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در وین گفت برخی مسائل حل نشده می تواند زمان مذاکرات را طولانی تر کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، خبرنگار این شبکه تلویزیونی روز دوشنبه از هتل 'کوبورگ'، محل مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین پایتخت اتریش گزارش داد: آمدن وزرای خارجه کشورهای درگیر دراین مذاکرات به وین، فضای چانه زنی های هسته ای داغ تر از قبل شده است.
 
یورونیوز افزود این چانه زنی های بخصوص در روزهای پایانی باقی مانده تا مهلت تعیین شده همچنان ادامه خواهد داشت.
 
این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: مذاکره کنندگان از پیشرفت های چشمگیر خبر می دهند، اما درعین حال تاکید می کنند برخی پرسش های بی پاسخ و مسائل حل نشده بسیاری باقی مانده است که می تواند زمان مذاکرات را طولانی تر کند.
 
به گزارش ایرنا، 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در وین گفت: با آقای ظریف موافقم که هیچ وقت تا این حد به توافق نزدیک نبوده ایم.
 
وی در عین حال با یادآوری باقی ماندن برخی اختلافات گفت که طرف ها با جدیت در حال کار کردن هستند و تصمیم های سختی باید در روزهای روزهای در پیش رو گرفته شود.
 
به گفته کری، اگر تصمیمات سخت ظرف چند روز آینده گرفته شود، این هفته طرفین به توافق دست می یابند.
 
برخی اختلافات در تدوین نگارش متن توافق جامع هسته ای باقی مانده که حل و فصل آنها نیازمند تصمیم گیری در سطح وزیران امور خارجه هفت کشور است.
 
جمهوری اسلامی ایران می گوید به حد لازم انعطاف به خرج داده است و اگر طرف مقابل دست از زیاده خواهی بردارد، توافق نهایی در دسترس است.
 
'فدریکا موگرینی' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است اگر قرار بر توافق باشد، اکنون زمان آن است.
 
وی در جمع خبرنگاران افزود: به توافق خیلی نزدیک هستیم و اراده سیاسی در طرفین وجود دارد و همه به سختی کار می کنند.
 
هم اکنون هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی سفر هفته گذشته یوکیا آمانو مدیر کل این نهاد بین المللی با هدف دست یافتن طرفین به چارچوب مورد نیاز میان ایران، گروه 1+5 و آژانس برای حل موضوعات باقیمانده درباره پی. ام.دی (ابعاد احتمالی نظامی) در تهران به سر می برند.
*ایرنا