کد خبر: ۹۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۷۱
اوضاع بازار سکه و ارز

همه چیز ارزان شد اما. ...‎

امروز در پی کاهش دوباره بهاء اونس جهانی طلا و کاهش 20 تومانی نرخ ارز در بازار آزاد ، خیابان منوچهری وچهار راه استانبول تهران شاهد بازاری بی مشتری برای ارز و سکه بود.
امروز در پی کاهش دوباره بهاء اونس جهانی طلا و کاهش 20 تومانی نرخ ارز در بازار آزاد ، خیابان منوچهری وچهار راه استانبول تهران شاهد بازاری بی مشتری برای ارز و سکه بود.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک»، سایه مذاکرات هسته ای بر بازار ارز و سکه تهران و اوج گیری شایعات ضد و نقیض از نتایج مذاکرات 1+5 سبب شده تا این روزها قیمت انواع ارز به تبع کاهش نرخ دلار آمریکا و همچنین بهای انواع سکه با کاهش چشمگیری مواجه شود.

بنابراین گزارش در بازاری که همه فروشنده هستند و اثری از خریدار نیست هر دلار آمریکا با حدود 50 تومان کاهش نسبت به روز اول هفته 3265 ، هر یورو با بیش از 80 تومان کاهش 3120 تومان وهر پوند انگلیس با 75 تومان کاهش 5120 تومان بفروش می رسد.

بیشتر فروشندگان و دلالان این صنوف ، عمده دلیل کاهش نرخ ارز و سکه را حال و هوای مثبتی که حاصل شایعات ضد و نقیض نتایج مذاکرات بهمراه داشته است عنوان می کنند.

عده ای معتقدند: با ادامه روند مثبت و حصول احتمالی توافق هسته ای انتظار می رود که نرخ ارز تا 3000 تومان یا حتی 2 هزار و 980 تومان هم برسد البته برای مدتی کوتاه ، جالب اینجاست که ریزش بها انواع سکه بهار آزادی هم دست کمی از بازار ارز ندارد .

عصر امروز هر قطعه بهار آزادی طرح جدید و قدیم با 25 هزار تومان کاهش نسبت به روز اول هفته جاری 875 هزار تومان ، سکه نیم و ربع با 20 هزار تومان کاهش به ترتیب 444 هزار تومان و 244 هزار تومان ، سکه یک گرمی هم 165 هزار تومان و طلای 18 عیار در مقیاس گرم 89 هزار و 120 تومان محاسبه شده است.

فروشندگان سکه می گویند : اگر بهاء اونس جهانی طلا روی 1165 دلار ثابت بماند و توافقات هسته ای هم سبب شود تا دلار آمریکا به زیر 3100 تومان سقوط کند این امکان وجود دارد که قیمت سکه بهار آزادی به زیر 810 هزار تومان هم برسد.