کد خبر: ۹۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۶

اوباما: مبارزه با داعش طولانی خواهد بود

 رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه مبارزه با داعش جنگی زمان بر خواهد بود، گفت: علاوه بر ائتلاف نظامی، این مبارزه نیازمند ائتلاف علیه کج فهمی های این گروه تروریستی نیز هست.

به گزارش ایرنا باراک اوباما عصر دوشنبه به وقت محلی در محل وزارت دفاع این کشور به اقدامات صورت گرفته توسط ائتلاف ضدداعش اشاره کرد و افزود: تاکنون نیروهای ائتلاف پنج هزار حمله علیه داعش داشته اند که در نتیجه هزاران تن از تروریستها کشته شده اند.

وی در حالی مدعی شده در صورت داشتن نیروهای فعال در صحنه جنگ، داعش را می توان وادار به عقب نشینی کرد که بارها مسئولان دولتی، شخصیت ها و نیروهای مردمی و مقاومت در عراق از ارتباط پنهانی واشنگتن با داعش و کمک جنگنده ها و هواپیماهای آمریکایی به عناصر این گروه تروریستی در عراق و ارسال محموله های سلاح برای آنها خبر داده و اسنادی را در این ارتباط منتشر کرده اند.

اوباما در ادامه با بیان اینکه داعش بیش از 25 درصد سرزمین های تحت اشغال خود در عراق و شهرهای شمالی سوریه از جمله کوبانی را از دست داده است، افزود: حملات ائتلاف به پالایشگاه های نفت و گاز تحت تسلط داعش که از جمله تأمین منابع مالی این گروه است ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا، همکاری با کشورهای منطقه برای کنترل بر مرزهای سوریه و عراق جهت جلوگیری از پیوستین تروریستها را ضروری دانست و گفت: برای مقابله با داعش تجهیزات نظامی سنگین همچون تانک به نیروهای سنی و کرد در عراق و کسانی که وی از آنها را «مخالفان در سوریه» نام برد، داده شود.

وی به سرایت داعش به سایر کشورها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در مبارزه با تروریسم نباید یک گروه و مذهب خاصی همچون آمریکایی های مسلمان را هدف قرار داد.

اوباما به عضوگیری داعش از خانواده های آسیب پذیر از جمله در آمریکا اشاره کرد و گفت: داعش جامعه مسلمانان در سراسر دنیا را مورد هدف حمله قرار داده است.

وی مدعی شد که تلاش مأموران امنیتی آمریکا باعث جلوگیری از تکرار حوادث تروریستی بزرگی همچون 11 سپتامبر شده است؛ با این حال جلوگیری از عملیات تروریستی کوچک، چالش برانگیز است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: «ما با اسلام سر جنگ نداریم بلکه با تروریست هایی می جنگیم که در حال نابودی اسلام هستند و بیشترین قربانیانشان از میان مسلمانان است.

وی در حالی از اعلام آمادگی این کشور برای همکاری با جوامع مسلمان در جهت ارتقاء امنیت و کمک به مبارزه در مقابله با داعش خبر داد که مسئولان عراقی بارها از آمریکا خواسته اند به جای فرستادن مستشاران جدیدی که قصد دارند به بهانه مبارزه با تروریسم در عراق بمانند، اگر واقعا قصد کمک به بغداد برای نابودی تروریسم را دارد، به این کشورسلاح بدهد.

آمریکا با وجود آنکه دولت عراق پول تسلیحات مورد نیاز خود را پرداخت کرده است اما از تحویل جنگنده های اف 16، بالگردهای جنگی و جنگ افزارهای خریداری شده همچنان خودداری می کند؛ آن هم در حالی که گروه تروریستی داعش از سوی متحدان آمریکا در منطقه تسلیح می شود.