کد خبر: ۹۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۸

CNN: بسياري از مسائل مورداختلاف در مذاکرات حل شد

 سي ان ان اعلام کرد بسياري از مسائل مورداختلاف در مذاکرات هسته اي حل شده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از سي ان ان، آتيکا شوبرتر خبرنگار ارشد بين المللي شبکه در گزارشي از وين گفت:« وزراي امور خارجه کشورهاي حاضر در گفتگوهاي هسته اي روز گذشته به صورت مستقيم با هم در وين به گفتگو پرداختند.

آنها در تلا ش هستند تا ساعتهاي ديگر به توافق هسته اي دست پيدا کنند. احتمال دارد اين توافق در چند روز ديگر حاصل شود. در يک سوي اين مذاکرات، هيئت ايراني قرار دارد و در سوي ديگر، آمريکا و متحدانش قرار دارند.

 همه طرفها سر ميز مذاکرات حاضر هستند و مسئله مطرح اين است که آيا مي توانند تا مهلت تعيين شده به توافق دست پيدا کنند. قرار بود تا هفتم ژوئيه توافق هسته اي حاصل شود.

 اما همانطور که يکي از مقامات بلندپايه ايراني به مطبوعات گفته است ما توافق خوب را بخاطر رسيدن به توافق ، فدا نمي کنيم. به گفته وي، مهلت تعيين شده ، قراردادي است.

 او گفته است اينکه مذاکرات چند روز ديگر تمديد شود و مذاکره کنندگان در وين بمانند بهتر از آن است که به کشورهايشان بازگردند و بار ديگر کارها را از دوباره شروع کنند.

بسياري از دشوارترين مسائل فني قبلا حل شده است. اما وزراي امورخارجه کشورهاي حاضر در مذاکرات بايد تصميمات سخت سياسي اتخاذ کنند.

احتمال دارد شماري از آنها بخواهند به کشورهاي خودشان بروند و بعدا تصميمات نهايي اتخاذ شود. همه مذاکره کنندگان در وين درباره يک نکته اتفاق نظر دارند و آن اينکه همه آنها مي خواهند در سريعترين زمان ممکن به توافق خوب دست پيدا کنند.»