کد خبر: ۹۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۱
سرلشکر صفوی:

ایران به دنبال ثبات در منطقه است

 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال برقراری ثبات در منطقه است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در بازدید از پایگاه شکاری شهید بابایی با اشاره به اتفاقات منطقه خاورمیانه گفت: به وجود آمدن داعش و تقویت تسلیحاتی آن توسط دولت آمریکا، درگیری های شکل گرفته در کشور یمن و وجود اختلافات مذهبی و سیاسی، همه در راستای تفرقه افکنی بین مسلمانان و تثبیت امنیت صهیونیست ها انجام می گیرد.

وی افزود: عربستان با بیشترین خرید اسلحه در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حمایت از گروهک تروریستی داعش از عوامل اصلی ایجاد ناامنی در منطقه است و در مقابل دولت جمهوری اسلامی ایران ، همواره به دنبال برقراری ثبات و اتحاد جمعی در بین کشورهای منطقه بوده و هست.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: دولت مردان و همچنین نیروهای مسلح با شناسایی تهدیدات پیش رو پیوسته در تلاش هستند تا با آمادگی کامل و تسلیحات به روز و پیشرفته از تمامیت ارضی و دارایی های کشور و ملت ایران صیانت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشادت ها و حماسه آفرینی کارکنان نیروی هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس گفت: در عملیات فاو که در 20 بهمن ماه سال 1364 با رمز یا فاطمه زهرا (س)انجام شد و 70 روز به طول انجامید، نیروهای عراقی کاملاً غافل گیر شدند و نیروی هوایی ارتش برترین عملیات پشتیبانی و پدافند هوایی را در آن عملیات بزرگ انجام داد.

سرلشکر صفوی از تمام فرماندهان و کارکنان خواست تا با مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تدبر در فتوحات و برخی ناکامی ها، بصیرت خود در این حوزه را بالا ببرند.