کد خبر: ۹۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۰۹

پردرآمدترين مشاغل خانگي کدام است؟

  مشاغل خانگي از فرش‌بافي گرفته تا ساخت قطعات ماشين و فروش محصولاتي مانند لباس، هم متقاضيان قابل توجهي در بازار کار ايران دارد. اما اين مشاغل چقدر درآمد براي صاحبان آنها دارد؟

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کار در منزل يکي از شغل‌هايي است که براي برخي جذابيت‌هاي خاص خودش را دارد. البته به نظر مي‌رسد اين مشاغل در بيشتر موارد مختص به زنان باشد تا مردان.

يکي از اين مشاغل فرش‌بافي در منزل است. مسئولي در يکي از کارگاه‌هاي فرش‌بافي در اين مورد به اقتصادنيوز مي‌گويد: ما يک روزه به خانم‌ها آموزش فرش‌بافي مي‌دهيم و آنها بايد حداقل مبلغ 300 هزار تومان بابت وسايل پرداخت کنند و پس از اتمام بافت فرش، دستمزد پرداخت مي‌شود، که دستمزد اين افراد به پنج ميليون تومان هم مي‌رسد.

مسئول يکي ديگر از کارگاه‌هاي فرش بافي مي‌گويد: علاقه‌مندان تست فرش بافي مي‌دهند و پس از استخدام دار قالي را به منزل مي‌برند و پس از اتمام کار دستمزد دريافت مي‌کنند، که معمولا دستمزد اين افراد يک ميليون و 400 هزار تومان است.

مسئولي در يکي از کارگاه‌هاي مونتاژ قطعات خودرو نيز به اقتصادنيوز مي‌گويد: با حداقل 500 هزار تومان تا يک ميليون و 500 هزار تومان سرمايه‌گذاري و يک روز آموزش مي‌توان ماهانه يک ميليون تا سه ميليون 500 هزار تومان درآمد داشت و به مدت يک سال از طرف کارفرما بيمه خواهد شد. اين کارگاه آموزش ساخت فيلتر هواي ماشين پرايد و پژو مي‌دهد.

مسئولي ديگر در يکي از مراکز پخش محصولات فرهنگي و آموزشي نيز بيان مي‌کند: ما از علاقه‌مندان مي‌خواهيم محصولات ما را در منزل به صورت تلفني بفروشند و در صورت فروش 20 درصد پورسانت به آنها پرداخت مي‌کنيم. به گفته يکي ديگر از مسئولان اين مرکز، کارمندان اين مرکز حداقل 800 هزار تومان تا سه ميليون تومان در ماه دريافت مي‌کنند.

يک مرکز توليد جعبه کادو، کليپس سر و پرده بافت تزئيني و عروسک پوليش نيز آن طور که يکي از مديرانش مي‌گويد، با دريافت 30 هزار تومان پول جهت آموزش اوليه يک ميليون تومان تا سه ميليون و 500 هزار تومان درآمد را به صورت تضميني پرداخت مي‌کند و اين مرکز قرارداد يک ساله با افراد مي‌بندد و هر هفته با کارمندان خود تسويه مي‌کند.

به گزارش اقتصادنيوز، برخي از فروشندگان لباس در بازار نيز از کساني که تمايل به فروش لباس در منزل دارند دعوت به همکاري مي‌کنند. اين فروشندگان از افراد کارت شناسايي گرفته و مبلغي از آنها دريافت مي‌کنند و در عوض به آنها لباس مي‌دهند و فروشندگان در منزل مي‌توانند به هر مبلغي که مي‌خواهند آنها را بفروشند.

به گفته يکي از مسئولان مرکزي که اين چنين کاري را انجام مي‌دهد، تاکنون کساني بوده‌اند که توانسته‌اند از اين طريق ماهانه دو ميليون تومان هم کسب درآمد کنند.

هرچند شغل‌هايي که به آنها اشاره شده بعضا با درآمد مناسبي به نظر مي‌رسند، اما برخي افراد که به اين مراکز مراجعه کرده‌اند مي‌گويند:مراکزي که هزينه‌اي جهت آموزش دريافت مي‌کنند آن‌طور که بايد به صورت صحيح آموزش نمي‌دهند. شايد به همين دليل هم است که به گفته يکي ديگر از مراجعه‌کنندگان متقاضيان کمتري براي فراگيري آموزش و سپس انجام کار به اين مراکز اعتماد کنند.

*اقتصاد نيوز