کد خبر: ۹۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۴

بازگشت ۵۰۰ زن زنداني به آغوش خانواده با يک ميليارد تومان

  رييس کميته ايمني و مديريت بحران شوراي شهر گفت: 500 زن ايراني با مصوب شدن يک ميليارد تومان در دوره سوم شوراها به آغوش خانواده‌شان باز گشتند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، معصومه آباد صبح امروز در جلسه علني شوراي شهر با بيان اينکه در دوره سوم شوراي شهر پس از مصوب شدن رقم يک ميليارد تومان براي زنان زنداني که جرايم غيرعمد داشتند، ۵۰۰ زن توسط ستاد ديه آزاد شدند، گفت: اين مبلغ از محل ماده ۱۷ پرداخت شد.

وي با بيان اينکه طرح ترخيص زنان زنداني با محکوميت مالي بدون قصد را در شوراي سوم نيز بررسي شد، گفت: ۲۶ نفر از اعضا آن را امضا کردند و لزومي به بررسي دوباره آن وجود ندارد.

رييس کميته ايمني و مديريت بحران شوراي شهر با اشاره به امضاي دو فوريت اين طرح، گفت: امضاي دو فوريت طرح ترخيص زنان زنداني با محکوميت مالي بدون قصد به اين دليل است که چارچوب آن يعني اولويت‌ها، سقف اعتبار و شرايط جرم در بند بند طرح مشخص شده است.

آباد با اشاره به نزديکي عيد فطر عنوان کرد: اين مصوبه مي‌تواند اتفاق خوبي را براي خانواده‌ها رقم بزند و همچنين از بروز کودکان کار و موضوعاتي که بر اثر عدم حضور مادر پيش مي‌آيد پيشگيري کرد.
*ايسنا