کد خبر: ۹۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۰

درس هايي که تا قبل از 30 سالگي بايد ياد بگيريد


 يک سري درس ها هستند که تا جوان و زير سي سال هستيد بايد ياد بگيريد تا بتوانيد آينده بهتر و روشن تري براي خود رقم بزنيد. بايد بدانيد برخي رويدادها از کنترل ما خارج هستند. يا بدانيد با اينکه پول خوب است اما ارزش دوستي ها خيلي بيشتر است. شما در کنار انسان ها رشد مي کنيد و ازآنها مسايل جديد مي آموزيد و مي توانيد در موقعيت هاي مختلف، واکنش هاي درست و مناسب نشان دهيد. ما چهار مورد در اين مطلب ذکر کرده ايم که توصيه مي کنيم ساده از کنار آنها رد نشويد.

1. فقط شما نيستيد که ايده هاي خوبي در سر دارد
همه انسان ها ايده هايي دارند. برخي از آدم ها اين را مي دانند و خيلي هم خوب از آن استفاده مي کنند. اما بعضي ها هم هستند که نظرات خود را در رقابت با ديگران مي بينند و شايد آن را بروز ندهند. يا حس رقابت باعث شود که ديگران را قبول نداشته باشند. اما واقعيت اين است که بايد بدانيد ايده هاي همه ما در کنار هم مفهوم پيدا مي کنند. وقتي کسي نظري دارد و طر حي را مطرح مي کند، خودتان را عقل کل تصور نکنيد و به حرف هايش گوش کنيد. از اينکه آنها به شما اعتماد مي کنند و ايده هاي خود را مي گويند، بايد خوشحال هم باشيد نه اينکه حسادت يا رقابت کنيد!

2. دوستي خيلي بيشتر از پول ارزش دارد
اينکه 100 تا دوست داشته باشيد خيلي بهتر و ارزشمندتر از اينکه است که 100 دلار داشته باشيد. شايد پول براي خيلي از دردها دوا باشد و بسياري از مشکلات را حل کند اما دوستي ها چيز ديگري هستند. شما آرامشي که لازم داريد را با پول نمي توانيد به دست بياوريد اما در کنار يک دوست مي توانيد. دوستي با آدم ها هيچ هزينه اي براي شما ندارد. با دوستان خوب، حتي خلاقيت و ايده پردازي هاي شما هم بيشتر مي شوند و مي توانيد در کارهايتان پيشرفت کنيد. بودن در ميان دوستان و انسان هاي بيشتر، موجب بهبود روحيه و تغيير روند عادي زندگي مي شود که پول توان ايجاد اين تغييرات را ندارد.

3. اهداف طولاني مدت تعيين کنيد
همه انسان ها مي توانند تخمين بزنند که در يک زمان کوتاه چه کارهايي از دستشان بر مي آيد و خيلي راحت براي آن برنامه ريزي مي کنند. اما شما بايد توان برنامه ريزي طولاني مدت داشته باشيد. مثلا 5 سال آينده خود را در نظر بگيريد و براي آن اهداف و برنامه هاي مالي، شخصي و فردي تعيين کنيد. موفقيت و پيشرفت يک شبه به دست نمي آيد، بايد براي آن زحمت بکشيد. تحقيق و مطالعه کنيد. از کارهاي سبک و کوچک شروع کنيد و کم کم تلاش خود را بيشتر و بيشتر کنيد.

4. مسايلي را کنترل کنيد که قابل کنترل هستند
تقريبا همه انسان ها دايم در حال کنترل کردن اوضاع زندگي هستند و مي خواهند آن را به بهترين شکل پيش ببرند. اما برخي از مسايل زندگي از کنترل ما خارج هستند. رويدادهاي ناخواسته و ناگهاني را نمي توان کنترل و مديريت کرد. پس انرژي خود را براي آنها هدر ندهيد. بعضي رويدادها از دست شما خارج هستند پس به جاي اينکه وقت عزيز و ارزشمند خود را روي حسرت خوردن و يافتن دليل و چرايي آن هدر بدهيد، براي اهداف و کارهايي که تحت کنترلتان هستند، صرف کنيد. اشتباهاتي که رخ داده اند، ديگر قابل درست شدن نيستند پس بيهوده براي آن سوگواري نکنيد. از وقت و انرژي بايد براي مسايل قابل کنترل بهره بگيريد نه چيزهايي که گذشته و تمام شده اند.