کد خبر: ۹۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۴

انفجار يک آيفون 6 پلاس اپل در هنگام شارژ اين بار در هنگ‌کنگ

  حدودا دو هفته پيش در خبرها خوانديد که مردي هندي از انفجار آيفون۶ جان سالم به در برد. متاسفانه يک بار ديگر شاهد انفجار آيفون ۶ هستيم! بر اساس گزارشي که به تازگي از هنگ‌کنگ منتشر شده اين‌بار يک زن در جريان ماجرا بوده که خوشبختانه باز هم به خير گذشته است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، اين زن که نامي از او ذکر نشده مي‌گويد در حالي‌که گوشي‌ام را به شارژ زده بودم به خواب رفتم که ناگهان با صداي انفجار از جا پريدم و ديدم که آيفونم آتش گرفته است. وي مدعي است که گوشي را با شارژر اورجينال شارژ کرده و مساله ارتباطي به استفاده از شارژرهاي شرکت‌هاي ثالث نبوده است. معمولا اين گونه اتفاقات را به استفاده از شارژرهاي نه چندان باکيفيت شرکت‌هاي ثالث ارتباط مي‌دادند.

وي هم‌اکنون به دنبال گرفتن غرامت از شرکت اپل است. لابد مي‌پرسيد پس اشکال کار کجا بوده است؟ Lo Kok-kung از بخش مهندسيِ مکانيک دانشگاه پلي‌تکنيکِ هنگ‌کنگ در اين باره گفته که ممکن است دليل اين انفجار اتصال و يا شارژگيري بيش از حد گوشي باشد. وي افزود” ممکن است قابليتِ قطع جريان برق که امروزه همه‌ي گوشي‌هاي هوشمند از آن برخوردار هستند بر روي دستگاه به خوبي کار نکرده و باتري به دليل گرماي زيادِ ناشي از شارژ بيش از حد منفجر شده است”.

با همه‌ي اين استدلال‌ها انتظار داريم مهندسين اپل پايه و اساس اين مشکلِ جهنمي را پيدا و رفع کنند کما اينکه هم‌اکنون ميليون‌ها دستگاه آيفون۶ به فروش رسيده و ممکن است هر لحظه و هر کجا باز هم "بوم”!
*فارنت