کد خبر: ۹۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۵

کمالوندي: صالحي از روند موضوعات فني راضي است

  بهروز کمالوندي سخنگوي سازمان انرژي اتمي در جواب اين سوال که «در سفر اخير يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران، آيا توافق مکتوبي به وجود آمد يا به وين موکول شد تا مکتوب شود»، گفت: در آن زمان کلياتي توافق شد، ديدارهاي خوبي صورت گرفت و قرار شد که اين مذاکرات ادامه يابد. مذاکرات ديروز دنباله مذاکراتي است که با آقاي آمانو داشتيم. همه مسائل مختلف را مرور کرديم و تفاهمات کلي خوبي حاصل شد اما به دليل ضيق وقت فرصت مکتوب کردن اينها را نداشتيم. قرار است اين مذاکرات ادامه پيدا کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کمالوندي درباره مذاکرات علي اکبر صالحي ريييس سازمان انرژي اتمي با طرف آمريکايي نيز گفت: خوشبختانه آقاي صالحي از روند کار موضوعات فني راضي بودند، اگر چه ما همچنان برخي مسائل را داريم و در پرانتزها موضوعاتي هست که بايد به آن پرداخته شود، ولي اگر به عقب بگرديم و نگاه کنيم مي بينيم که راه زيادي را آمديم و از لحاظ فني در جهت حل مسائل قرار گرفته ايم.

سخنگوي سازمان انرژي اتمي درباره تحقيق و توسعه گفت: تا اينجايي که آمده ايم جاي هيچ نگراني نيست يعني ما محدوديتي در امر تحقيق و توسعه نداريم اما در باره هرکدام از ماشين هاي جديد يعني آي آر 5 و 6 و 7 و 8 براي هرکدام در واقع يک جنگ داشتيم. مدت ها و روزها مذاکرات فشرده و گفتگوهاي 5-6 ساعته براي هر کدام از اين ماشين ها داشتيم.

وي افزود: خوشبختانه الان هيچ کدام از طرح هاي تحقيق و توسعه قرار نيست تحت تاثير قرار بگيرد و جاي هيچ نگراني نيست.

*ايرنا