کد خبر: ۹۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۴۹

زني که مي خواهد به ايران حمله کند!


 «مي خواهم ايراني ها بدانند که اگر من رئيس جمهور شوم، به ايران حمله خواهم کرد ... ما قادر خواهيم بود آن ها را کاملا نابود سازيم!

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، انديشکده آمريکايي گلوبال ريسرچ به بهانه اظهارات ضدايراني اخير هيلاري کلينتون، نگاهي داشته به رويکرد جنگ طلبانه اين نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا و تلاش وي براي جلب رضايت صهيونيست ها در کارزار انتخاباتي.

در ابتداي اين تحليل که زير عنوان "هيلاري کلينتون: اگر من رئيس جمهور شوم، به ايران حمله خواهيم کرد" تنظيم و منتشر شده مي خوانيم: کلينتون ايران را "تهديدي عليه موجوديت اسرائيل" خوانده و گفته، اميدوار است آمريکا بتواند به توافقي با ايران دست يابد که "برنامه سلاح هسته اي" اين کشور را محدود سازد.

هيلاري کلينتون مي افزايد: اما حتي اگر ما به اين توافق دست يابيم، هنوز هم مشکلات بزرگي از جانب ايران خواهيم داشت، از جمله حمايت اين کشور از حزب الله لبنان و حماس و روند رو به رشد به دست گرفتن کنترل کشورهاي منطقه توسط ايران و افزايش نفوذ اين کشور.

گلوبال ريسرچ با انتقاد از اظهارات کلينتون درباره برنامه هسته اي ايران مي نويسد: واقعيت اين است که سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا و اسرائيل مي گويند، برنامه هسته اي ايران، هيچ بخش نظامي ندارد و هيچگونه مدرکي مبني بر اينکه تهران به دنبال ساخت اين سلاح هاست هم در دست نيست.

ناظران و کارشناسان غربي بر اين باروند که حمله به ايران با پيامدهاي نامشخصي براي آمريکا و متحدانش همراه خواهد بود و حتي مي تواند براي منافع ايالات متحده فاجعه بار باشد.

اين انديشکده آمريکايي در ادامه به اظهارات جنگ طلبانه کلينتون در تلاش ناکام سال 2008 وي براي رسيدن به کاخ سفيد اشاره کرده نوشت: وي به عنوان نامزد رياست جمهوري سال 2008 آمريکا خطاب به همايش سالانه آيپک گفته بود: مي خواهم ايراني ها بدانند که اگر من رئيس جمهور شوم، به ايران حمله خواهيم کرد.

براين اساس، کلينتون در اظهاراتي توهين آميز افزوده است: طي ده سال آينده و در زماني که ممکن است ايراني ها با تصميمي احمقانه قصد حمله به اسرائيل را داشته باشند، ما قادر خواهيم بود آن ها را کاملا نابود سازيم.

*تسنیم