کد خبر: ۹۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۵

افشاي ارتباط اسرائيل با داعش در اسناد جديد

  انتشار اسناد تازه، از همکاري رژيم صهيونيستي با مخالفان دولت سوريه و ارتباط اين رژيم با يکي از سرکردگان گروه تروريستي داعش و جبهه النصره پرده برداشت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از روزنامه الاخبار، هکرها، موفق شدند به رايانه هاي شماري از کارمندان امنيتي (اسرائيل) دست يابند که يکي از اين کارمندان، در دفتري مشغول به کار است که با بنيامين نتانياهو نخست وزير (رژيم صهيونيستي) در ارتباط است؛ اين شخص، "منذر الصفدي" است که به نام مندي الصفدي معروف است و به عنوان يکي از شاخص ترين فعالان در زمينه سوريه به شمار مي رود.

بر پايه اين گزارش، عمليات هک کردنِ رايانۀ الصفدي و گوشي تلفن همراهش و شنودِ چند ماهۀ آن، به افشاي نام شخصيت هايي لبناني و سوري منجر شد که در زمينه موضوع سوريه، با دشمن صهيونيست، همکاري مي کنند.
هکرها، همچنين موفق شدند که فايل ها و گفت وگوهاي اين شخص را کپي کنند و به شماره تلفن ها، آدرس ها و اسناد محرمانه اي درباره هماهنگي ميان شخصيت هاي سوري مخالف دولت سوريه وهمچنين شماري از شخصيت هاي لبناني دست يابند که براي مبادله اطلاعات درباره پايگاه ها و داده هايي درباره شخصيت هايي از حزب الله، با اسرائيلي ها همکاري مي کنند.

اين اسناد ثابت کردند که که مندي، تلاش داشت شماري مزدور لبناني و سوري را به خدمت بگيرد و براي فرستادن سلاح براي گروه هاي مخالف دولت سوريه، هماهنگي انجام دهد؛ وي گاهي نيز در محموله هاي سلاحي که براي گروه هاي مسلح مي فرستاد، تراشه هايي مکان نما کار مي گذاشت تا نيروهاي ائتلاف بين المللي بتوانند آن ها را هدف قرار دهند؛ اين اسناد همچنين روابط يکي از سرکردگان داعش را با رژيم صهيونيستي افشا کرد.
به نوشتۀ روزنامه الاخبار لبنان، اين سند، بخشي از نقش رژيم صهيونيستي را افشا مي کند؛ مندي، از سوي طرف هاي امنيتي (اسرائيلي) مأمور پيگيري گروه هاي مخالف مسلح در سوريه شد، که اين مساله به ارتباطات گسترده اين شخص با سازمان اطلاعات ترکيه و طيف هاي مختلف گروه هاي مخالف دولت سوريه منجر شد.

وي با جبهه النصره و داعش نيز ارتباط دارد و روابطي دوستانه با يکي از شخصيت هاي سياسي لبناني و شخصيت هاي لبنانيِ ساکنِ خارج از کشور دارد و براي آن ها فعاليت امنيتي مي کند.
در يکي از پيام ها، از قراردادي تسليحاتي سخن به ميان آمده که رژيم صهيونيستي سعي داشت آن را در پراگ، پايتخت چک، براي گروه موسوم به الجبهه الاسلاميه و همچنين گروه هاي جند الشام و جبهه النصره امضا کند؛ اما گروه هاي مسلح، به ويژه جبهه النصره، کامل کردن اين قرارداد در خارج از اراضي سوريه را نپذيرفتند و از رژيم صهيونيستي خواستند اين قرارداد را از طريق شوراهاي نظامي ببندد تا آن ها بتوانند کنترل قيمت را در دست داشته باشند.
در اين پيام، مشخص شده که ميان يک طرف (اسرائيلي) و يک طرف از مخالفان سوري، براي کامل کردن اين قرارداد از طريق اراضي اردني – سوري توافق شده است؛ هرچند مندي، اصرار داشت که درباره جزييات، در شهر پراگ مذاکره شود، زيرا آن جا، مقر يکي از شرکت هاي اوست که اکثر قراردادها در آن بسته مي شود.

در اين ميان، فايل هاي مندي، فاش کرده که حمايت مالي اصلي از گروه هاي مسلح سوريه، از طريق قطر و حاميان مالي سعودي صورت مي گيرد؛ رابط جبهه النصره و قطر در همه مسائل مالي نيز شخصي سوري است که محمد الخطيب نام دارد و به نام مستعار کلينتون معروف است که اين شخص روابط نزديکي با مندي دارد.

ديتاي وايبر همچنين مشخص کرده که شخصي سوري به نام اسامه الحر، قراردادهاي تسليحاتي با رژيم صهيونيستي را در شمال سوريه هماهنگ مي کند؛ البته در زمينه قراردادها، زني به نام "ام عباد" نيز فعال است.
بررسي رايانۀ مندي همچنين فاش کرده که وي پيگير فعاليت هاي تيپ فرقان وابسته به تشکل موسوم به ارتش آزاد بود؛ به گفته مندي، اين گروه، عهده دار تسلط بر گذرگاه هاي مخفي در نزديکي قلعه جندل در کوهپايه جبل الشيخ است و اين کار را براي (اسرائيل) انجام مي دهد.

در يکي ديگر از پيام ها، يکي از مزدوران مندي در گروه هاي مسلح، از هدف قرار گرفتن قرارگاه هاي گروه مسلح "تيپ المعتز بالله" توسط هواپيماهاي ائتلاف بين المللي خبر داد. اين گروه، پس از دريافت محمولۀ سلاحي که به آن تراشۀ مکان نما الصاق شده بود، شناسايي شد.

در ديتاي اين رايانه همچنين گفت وگوهايي درباره هماهنگي ميان طرف هاي سعودي و همچنين طرف هاي اردني براي عقد قراردادهاي تسليحاتي در سوريه به چشم مي خورد. در اين مجال، از وجود دو فرستاده اسرائيلي به شهر درعا و داخل اراضي اردني براي فعاليت در اين زمينه، سخن به ميان آمده است. علاوه بر آن، درخواست موشک هاي "تاو" و "استينگر"، ضد هوايي، ضد تانک، دوربين هاي ديد در شب و دوربين هاي حرارتي نيز در اين گفت وگوها ثبت شده است که مندي قول تامين اين اقلام را از (اسرائيل) داده است. در اين اسناد همچنين پيش نويسي يافت شد که مربوط به "ايجاد ارتشي براي براندازي نظام سوريه" است.

*العالم