کد خبر: ۹۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۹۰

يارانه نقدي تيرماه هم با تاخير واريز مي‌شود؟


مهر نوشت: دولت تاکنون ۲۷ روز در پرداخت يارانه نقدي ايرانيان تاخير دارد و با توجه اينکه دولت يارانه هر ماه را با تاخير واريز مي کند، اين سئوال مطرح است که آيا واريز يارانه نقدي تيرماه هم با تاخير همراه خواهد بود؟

يارانه نقدي ۴۵ هزار و ۵۰۰ توماني ايرانيان در خردادماه گذشته بامداد روز بيست و هفتم قابل برداشت شد.

با توجه به اينکه دولت هر ماه در پرداخت يارانه نقدي به حساب سرپرستان خانوار تاخير دارد، حال اين پرسش پيش مي‌آيد که اين ماه هم دولت با تاخير چند روزه يارانه نقدي را واريز خواهد کرد؟ که اگر اين اتفاق بيفتد، دولت يک ماه کامل در واريز يارانه نقدي تاخير دارد.

بر اين اساس با تاخير يک‌ماهه در واريز يارانه نقدي، دولت بيش از ۳۴۰۰ ميليارد تومان به بيش از ۷۴ ميليون ايراني يارانه‌بگير بدهکار خواهد شد.

محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت، تعداد يارانه بگيران در خردادماه را ۷۶ ميليون و ۵۷ هزار و ۴۳۰ نفر اعلام کرده است.

در عين حال طي چند ماه اخير دولت در حال اجراي تدريجي قطع يارانه نقدي ثروتمندان است، اما به نظر مي رسد با بي دقتي‌هايي که در اجراي اين برنامه وجود دارد، يارانه برخي از افراد به جز ثروتمندان هم قطع شده است؛ به طوري که يارانه برخي از بازنشستگان که مبلغ دريافتي ماهيانه آنها کمتر از يک ميليون تومان است، هم قطع شده است.

سخنگوي دولت در عين حال از انصراف ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر از دريافت يارانه نقدي خبرداده و علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي هم اعلام کرده است که ۲۰۰ هزار نفر از فهرست يارانه بگيران خط خورده‌اند.

پيش بيني مي شود دولت در ادامه برنامه حذف يارانه نقدي ثروتمندان، اين ماه هم يارانه نقدي عده ديگري از ايرانيان را قطع کند.

گرچه دولت اعلام کرده است که معترضان به قطع يارانه نقدي در سايت مربوطه مي توانند اعتراضات خود را ثبت کنند، اما اطلاعات دريافتي حاکي است که دولت تاکنون پاسخي به اين معترضين براي قطع يارانه نقدي آنها نداده است و اين افراد در بلاتکليفي به سر مي برند.