کد خبر: ۹۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۶۱

5 تکنیک تضمين کننده يک ازدواج موفق

 مهم ترين قدم برای خوشبختی در زندگی مشترک، انتخاب صحيح و اصولی همسر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به باور تمامي کارشناسان، روان شناسان و مشاوران خانواده در انتخاب همسر بايد 4 «ميم» مهم در نظر گرفته شود که در ادامه اين 4 «ميم» را مطرح و درباره هريک از آن ها توضيحاتي ارائه خواهيم کرد.

نعمتي- کارشناس و مشاور خانواده در روزنامه ای نوشت: آقا پسر و دختر خانمي که در فکر ازدواج هستيد و در ذهن تان، بارها و بارها زندگي مشترکي مانند ليلي و مجنون ساخته ايد بايد بدانيد که اولين و مهم ترين قدم براي خوشبختي در زندگي مشترک، انتخاب صحيح و اصولي همسر است. به باور تمامي کارشناسان، روان شناسان و مشاوران خانواده در انتخاب همسر بايد 4 «ميم» مهم در نظر گرفته شود که در ادامه اين 4 «ميم» را مطرح و درباره هريک از آن ها توضيحاتي ارائه خواهيم کرد.

ميم اول: مشاهده

مشاهده يعني اين که براي انتخاب همسر خوب مشاهده کنيد، ظاهر و قيافه طرف مقابل را بررسي کنيد، شکل و حرکات، شيوه گفتار و رفتار ظاهري او را به عنوان شرط اول بپذيريد زيرا بارها ديده ام و شنيده ام که زن و شوهري جوان به مرکز مشاوره اي مراجعه کرده اند و به طور مثال شوهري بعد از چندين ماه زندگي مشترک  گفته است: من زن قد بلند مي خواستم و خانمم قدش کوتاه است يا اندازه بيني و فرم دندان هاي او مطابق سليقه من نيست يا خانمي گفته است که شوهرم نمي تواند در جمع صحبت کند، خوب لباس نمي پوشد و از اين قبيل نظرها، بنابراين افراد در جلسات خواستگاري تا حدي که اسلام اجازه داده است بايد مشخصات ظاهري و رفتاري طرف مقابل را ببينند و بپسندند.

ميم دوم: مصاحبه

مصاحبه يعني اين که 2 نفر بايد خوب با هم صحبت کنند و درباره نکات مثبت و منفي يکديگر و مسائل مهمي که در تاريخچه زندگي هر کدام وجود دارد، از يکديگر سوال کنند. بيماري هاي خاص، محل سکونت، آينده و اين که مي خواهند کار کنند يا شغل شان چه باشد، نحوه تربيت فرزندان و درباره مسائل ديگري که ممکن است پيش بيايد صحبت کنند و در چندين جلسه خواستگاري و با اطلاع و نظارت خانواده ها، دختر و پسر با هم ديدار و گفت و گو داشته باشند تا نسبت به هم شناخت بيشتري پيدا کنند.

ميم سوم: مکاشفه

مکاشفه يعني دختر يا پسر به قصد تحقيق و بررسي از زندگي اجتماعي طرف مقابل پرسش کنند از مدرسه، محل کار، محل سکونت، دانشگاه و ... تا ببينند وجهه اجتماعي او چگونه است. برخوردش با مردم در اجتماع چطوري است مثلا فردي که با هيچ فردي ارتباط ندارد و دوست صميمي هم ندارد شايد دچار بدبيني باشد يا اختلالات ديگر که بهتر است همان ابتدا با پرسيدن از افراد مختلف چهره اجتماعي او بهتر شناخته شود.

ميم چهارم: مشاوره

بايد پذيرفت که امروزه ديگر اهميت مشورت کردن و مشاوره هاي قبل از ازدواج بر هيچ فردي پنهان نيست. علاوه بر مشورت با بزرگ ترها و استفاده از تجربه آن ها بايد بدانيد که در جلسات مشاوره بر اساس تخصص، تبحر و تجربه مشاور 2 نفر با هم مقايسه مي شوند تا مشخص شود ميان شان تا چه حد و چه ميزان سازگاري وجود دارد و تناسب زندگي اين 2 با هم چقدر است و بر همين اساس هر 2 مورد سنجش مشاور قرار مي گيرند و چون مشاور يک فرد بي طرف است مي توان روي اظهار نظر او حساب کرد و تاييد يا عدم تاييد او را به حساب مخالفت هاي بي جاي بعضي اطرافيان نگذاشت.