کد خبر: ۹۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۶

دو منطقه در استان الانبار عراق از چنگ داعش آزاد شد

  ارتش و نيروهاي بسيج مردمي عراق امروز (دوشنبه) ساعاتي پس از آغاز عمليات آزادسازي استان الانبار، 2 منطقه را در استان الانبار از اشغال گروه تروريستي داعش آزاد کردند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، يک فرمانده عراقي در اين باره به خبرگزاري فرانسه گفت: نيروهاي امنيتي توانستند به پيشروي خود در استان الانبار واقع در غرب ادامه داده و مناطق البوشجل و الشيحه را نزديک خالديه و حدفاصل صقلاويه و رمادي آزاد کنند.

وي ادامه داد که محاصره تروريست هاي داعش در شهر اشغال شده فلوجه به ثمربخش بودن اين عمليات کمک شاياني کرد.

ابراهيم الفهداوي يکي از مقام هاي ارشد منطقه خالديه نيز موفقيت عمليات آزادسازي دو منطقه مذکور واقع در دره فرات را تاييد کرد.

ستاد فرماندهي مشترک عمليات عراق ساعت 5 بامداد امروز (دوشنبه) با صدور بيانيه اي خبر آغاز عمليات آزادسازي استان الانبار را اعلام کرد اما تاکنون جزييات چنداني در خصوص اين عمليات منتشر نشده است.

بر اساس اين بيانيه، نيروهاي مسلح، بسيج مردمي (حشد الشعبي)، نيروهاي عمليات ويژه، پليس فدرال و نيروهاي مردمي قبيله اي در عمليات مذکور مشارکت دارند و به سوي اهداف تعيين شده در حال پيشروي هستند.

حشد الشعبي اعلام کرد که نيروهايش به سوي شمال شرقي فلوجه که مقر داعش محسوب مي شود در حال حرکت هستند. اين شهر در اوايل سال 2014 به اشغال داعش درآمد.

ارتش و نيروهاي مردمي عراق چند ماه است که در حال مبارزه با تروريست هاي داعش در اطراف فلوجه و رمادي هستند.

ايرنا