کد خبر: ۹۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۷

بازيگر «پايتخت»: لازم نيست با تماشاي يک سريال طنز از خنده بترکيم

  نسرين نصرتي - بازيگر سريال «پايتخت» - مي‌گويد: در زندگي هميشه مشکلات بوده و هست و خنده در هر شرايطي لازم است. مردم کشورمان بيشتر به کارهاي شاد تمايل دارند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، وي همچنين معتقد است: صرفا نبايد با ديدن يک کار طنز از خنده بترکيم، بلکه بايد با آن زندگي کنيم و در کنارش پيامي هم برسانيم.

بازيگر نقش «فهيمه» در سريال «پايتخت» درباره‌ي تغيير رويکرد تلويزيون به سمت طنز و اينکه اين اتفاق را چطور ارزيابي مي‌کند؟ خاطرنشان کرد: هميشه طنز فضاي زندگي آدم‌ها را مطلوب مي‌کند. زندگي به اندازه کافي خودش جدي هست همين که طنز و خنده و شيريني هم در آن دخيل مي‌شود همه چيز را قابل تحمل مي‌کند، ولي من خودم در عرصه بازيگري به غير از سريال «پايتخت» تجربه طنز نداشتم به همين خاطر طنزي را دوست دارم که هدفش طنز خالص نباشد؛ يعني قرار نباشد که برويم سر يک کاري که فقط بخنديم.

او در همين زمينه بيان کرد: شخصا خيلي طالب طنز موقعيت هستم؛ چراکه پيرو آن يک زندگي کاملا جدي صورت مي‌گيرد و يک پيامي را هم به مخاطب مي‌دهد. در هر نوع گرفتاري به نظرم طنز مي‌تواند چاشني باشد و مي‌شود خنده‌، خوشي و اميد را دخيل کرد. سليقه‌ام با طنز موقعيت همخواني دارد.

 به اعتقاد من صرفا نبايد با ديدن طنز از خنده بترکيم، بلکه در کنار آن بايد زندگي کنيم و در کنارش پيامي برسانيم و شاد هم باشيم. در بطن زندگي خوب مي‌شود حتي به افتادن يک بشقاب چيني روي زمين هم خنديد که به نظرم بستگي به نگاه‌ها دارد.

نصرتي سپس تاکيد کرد:‌ اگر قرار باشد سريال طنز در تلويزيون بيشتر شود، به نظرم سريال‌هاي درام و جدي هم در کنارش لازم است ولي تمايل مردم کشورم اين است که شاد باشند. در زندگي هميشه مشکلات بوده و هست، نمي‌توانيم بگوييم زندگي خالي است پس بايد در لحظه‌هايمان شادي ايجاد کنيم.

بازيگر سريال رمضاني «پايتخت» سپس به شيريني نقش «فهيمه» و پررنگ بودن نقشش در سري چهارم از اين مجموعه اشاره کرد و يادآور شد: شخصا به عنوان يک بازيگر هرگز پررنگي نقش را به اينکه هر شب حتما در کنار خانواده نقي باشم نديدم. رنگ برايم زماني است که شخصيت برايم قابل باور باشد. هنوز لذتي که از «پايتخت 2» بردم را يادم نمي‌رود. در آن سري تنها در شش قسمت حضور داشتم اما احساس مي‌کردم که خيلي حضور گرمي داشتم. در کل برايم طول مدت نقش مهم نيست و بيشتر باورپذيري کاراکتر برايم مهم است و معتقدم شخصيت بايد اثرگذار باشد. در کل در کار با آقاي مقدم هميشه اوضاع خوب است و حتي خستگي‌هايمان هم شيرين است.

او به همين گفته‌هايش اضافه کرد: اولين روزي هم که پايم را به «پايتخت» گذاشتم هدفم باورپذيري نقش بود؛ يعني وقتي نقش يک مازندراني را بازي مي‌کنم، بيننده به شک نيفتد. از همان ابتداي کار خودم فکر مي‌کردم بايد سر تا پايم آدمي باشد که متعلق به اين سرزمين است. همين که بيننده باور کند که شخصيتي به نام نقي‌ هست که يک خواهر دارد که واقعي هم است، به نظرم کفايت مي‌کند و اين خودش شاخ و برگ زندگي است.

بازيگر نقش فهيمه در «پايتخت» درباره‌ي ادامه‌دار بودن قصه «پايتخت» اظهار کرد: راستش زماني که «پايتخت 2» تمام شد نمي‌دانستم که سري سومي هم در کار است و وقتي سري سوم هم به پايان رسيد، باز هم نمي‌دانستيم چه مي‌شود. ادامه‌دار بودن قصه «پايتخت» بستگي به نويسنده دارد و من اطلاعي از اين موضوع ندارم؛ فقط تنها چيزي که مي‌دانم و هميشه از همان ابتدا هم از خدا خواستم اين است که «پايتخت» تا هرچند تايي که هست موفق باشد.

نصرتي در پاسخ به اينکه آيا ساير سريال‌هاي رمضاني را تماشا کرده است؟ گفت: سريال آقايان مازيار ميري و برزو نيک‌نژاد را تماشا کردم و خدا را شکر خوب هستند و خيلي دوست داشتم، همکاران زحمت کشيدند ولي نتوانستم آنها را کامل ببينم. معتقدم در عرصه هنر يکي از وظايف ما اين است که کارهاي همديگر را ببينم و دنبال کنيم و به يکديگر انرژي مثبت بدهيم. خانواده تلويزيون فقط اين نيست که الان ما داريم در اينجا کار مي‌کنيم، بلکه بايد يکديگر را حمايت کنيم. انرژي‌اي که از همکارانم در پروژه‌هاي ديگر مي‌گيرم خيلي برايم شريف است.

اين بازيگر در پايان درباره مجموعه ماه رمضان شبکه سه گفت: سريال «دردسرهاي عظيم» هم تماشا کردم که به نظرم خوب است. آقاي نيک‌نژاد که کارگرداني اين مجموعه را بر عهد دارند، همکار ما هستند و در «پايتخت2» تا حدودي با ما همراه بودند، علاوه بر آن در پروژه «تا ثريا» هم همراهش بودم و خيلي حس برادري به او دارم. رشد ايشان باعث خوشحالي من است.

*ايسنا