کد خبر: ۹۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۳

يمن همچنان قرباني بمباران آل سعود

 عربستان با نقض مکرر آتش بس و زيرپاگذاشتن قوانين و مقررارت بين المللي، بمباران زيرساختها و قتل عام مردم يمن را همچنان ادامه مي دهد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از خبرگزاري رسمي يمن(سبا)، جنگنده هاي عربستان امروز(شنبه) با هدف قراردادن ساختمان مجتمع دولتي شهر «مستبأ» در استان ججه، اين ساختمان را به طور کامل ويران کردند.

نيروي هواي آل سعود پيش از اين، ايستگاه گاز اين شهر را بمباران و آن را به طور کامل ويران کرده بود.

اين اقدام در چارچوب يک تلاش برنامه ريزي شده براي تخريب و نابوي زيرساخت هاي ملت يمن و مراکزي است که با زندگي مردم اين کشور سروکار دارد.

تصاوير مربوط به تخريب مجمتع دولتي شهر مستبا نشان مي دهد که دشمن متجاوز هدفي جز کشتار شهروندان يمني و نابوي زيرساختها، مراکز و نهادهاي اقتصادي و بمباران انبارهاي غلات و کارخانه هاي مواد غذايي، دارويي و تخريب خانه ها بر سر ساکنان آن، آتش زدن فرودگاه ها، محاصره دريايي و بمباران مدارس و اردوگاه هاي پناهجويان ندارد.

حملات بي نتيجه عربستان عليه يمن با سکوت مجامع جهاني به ويژه اعضاي دائم شوراي امنيت به عنوان مسوول اصلي حفظ صلح و امنيت جهاني همراه بوده و رياض با وجود اعلام آتش بس از سوي سازمان ملل در ماه مبارک رمضان، به حملات هوايي خود عليه غيرنظاميان ادامه مي دهد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربي منطقه به جز عمان از 6 فروردين سال جاري حملات گسترده اي عليه فقيرترين کشور عربي منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي را به حاکميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنيت شهرهاي يمن را تامين مي کردند، جلوگيري کند.

ائتلاف عربي به رهبري عربستان ضمن محاصره يمن از هوا، زمين و دريا، بيشتر تاسيسات زيربنايي، خدماتي، بيمارستانها، مدارس و خانه هاي مردم يمن را ويران و هزاران غيرنظامي از جمله صدها زن و کودک را شهيد و يا مجروح کرده است.
*ايرنا