کد خبر: ۹۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۰۶
اسکای نیوز:

آیپک علیه توافق ایران وارد کارزار شد

ایپک بزرگترین گروه فشار یهودی در آمریکا ، برای برهم زدن توافق هسته ای با ایران تلاش می کند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در واشنگتن گفت: ایپک بزرگترین گروه فشار یهودی در آمریکا ، برای برهم زدن توافق هسته ای با ایران تلاش می کند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، محمد الاحمد در گفتگو با این شبکه تلویزیونی گفت: پس از توافق هسته ای با ایران در وین، این نخستین باری است که مسوولان عالی رتبه دولت آمریکا و در راس آن ها جان کری وزیر خارجه این کشور در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا شرکت می کنند و به سوال های دشوار نمایندگان سنا و بویژه سناتور باب کروکر پاسخ می گویند.

وی افزود: به هیچ وجه به نظر نمی رسد سناتور باب کروکر از پاسخ های جان کری و دیگر مسوولان دولت آمریکا در خصوص توافق هسته ای با ایران راضی شده باشد.

محمد الاحمد خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که گفته بود این توافق یک توافق بد محسوب می شود و امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند به نظر می رسد نمایندگان جمهوری خواه به طور قاطع تصمیم گرفته اند به مخالفت با توافق هسته ای بپردازند. جان بینر تعهد کرده بود که برای برهم زدن توافق هسته ای با ایران تلاش خواهد کرد.

وی تاکید کرد: به هر حال باید توجه داشت بر هم زدن توافق هسته ای با ایران مساله آسانی نیست زیرا کنگره برای رد توافق هسته ای نیازمند رای دو سوم اعضای کنگره است.

خبرنگار اسکای نیوز عربی گفت: تعداد زیادی از نمایندگان دموکرات و در راس آن ها نانسی پلوسی رئیس اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان اعلام کرده اند از توافق هسته ای صورت گرفته با ایران حمایت می کنند.

به نظر می رسد نبرد سیاسی بزرگی در میان سیاستمداران آمریکایی در بگیرد. جلسه امروز نقطه آغازین جلسات استماع خواهد بود. روز سه شنبه آینده نیز همین افرادی که در برای کمیته روابط خارجی مجلس سنا حاضر شدند باید در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شده و پاسخگوی نمایندگان باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین گروه فشار موجود در آمریکا یعنی ایپک با تمام توان خود وارد میدان شده است. سیصد تن از اعضای ایپک هفته آینده به کنگره می روند تا نمایندگان دموکرات کنگره را برای مخالفت با توافق هسته ای قانع کنند.