کد خبر: ۹۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۵۹

انتقاد علم الهدی از قطعنامه هسته ای: گرفتار شدیم!

امام جمعه مشهد گفت: نباید در برابر شگردهای شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحث قطعنامه شورای امنیت و برجام تسلیم شویم.
 امام جمعه مشهد گفت: نباید در برابر شگردهای شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحث قطعنامه شورای امنیت و برجام تسلیم شویم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) افزود: بعد از دو سال مذاکره برجام(برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و گروه1+5 تهیه شد که با شیطنت آمریکا، صهیونیسم و عوامل نفوذ آنان در تصویب قطعنامه شورای امنیت بر خلاف برجام اصول و موادی بدان افزوده شد.

وی گفت: آنان می خواهند عرصه و فضا را برای جمهوری اسلامی و جهان اسلام محدود کرده و ما را در تنگنا قرار دهند، برخی از مواد و پیوستهای قطعنامه شورای امنیت ربطی به برجام و برنامه توافق شده ندارد.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: با این وضعیت اگر ما در اجرای توافق هسته ای عقب نشینی کرده و آن را عمل نماییم و در مقابل دشمن به تعهدات خود عمل نکند عملا دیگر این شرایط قابل برگشت نیست.

وی افزود: بر این اساس باید 98 درصد اورانیوم غنی شده به خارج از کشور منتقل شود، راکتور آب سنگین اراک تغییر کاربری یابد و سانتریفیوژهای فردو جمع شوند، وقتی این اقدامات انجام شود اگر طرف مقابل به قرارداد عمل نکند ما نمی توانیم به وضعیت اولیه خود برگردیم.

آیت الله علم الهدی گفت: در واقع نمی توان اورانیوم غنی شده را برگرداند و رآکتور را دوباره به وضعیت نخست درآورد آنگونه که سخنگوی کاخ سفید هم تاکید کرد این توافق نیاز به قطعنامه شورای امنیت ندارد و همین که عمل شود و ایران داشته های خود را از دست دهد چون این داشته ها قابل برگشت نیست خود ضمانت اجرای این توافق است.

وی افزود: ما در این عرصه با این شیطنتی که آمریکاییان کردند آن هم در برابر اخلاص و صداقتی که نمایندگان ما در این مذاکرات از خود نشان دادند، گرفتار شده ایم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در این شرایط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید با دقت متن این توافق و موارد آن را بررسی کنند.

وی گفت: مردم ما همواره مردانه در حراست و حفاظت از نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند، منطقی نیست که امروز تسلیم شده و تسلیحات موشکی ما برداشته شود.

آیت الله علم الهدی افزود: تلاش آن بود که تحریمها برداشته شود، آیا عقلانی است که از تحریمها نجات پیدا کنیم و گرفتار جنگ شویم زیرا تمام قدرت بازدارندگی ما نسبت به دخالت نظامی دشمن در عین پایمردی و ایستادگی مردم بخشی وابسته به توان تسلیحات موشکی بوده و است.

وی ادامه داد: آنها می خواهند تسلیحات موشکی ما تعطیل شود، اگر این امر انجام شود حتی اگر فقط برای پنج سال چنین قدرت بازدارندگی نداشته باشیم این دشمن تا بن دندان مسلح که یک آن به ما رحم ندارد تمام هستی ما را می گیرد.

امام جمعه مشهد گفت: باید مسوولان ما در مقام بررسی، این موضوع را دقیق بررسی کنند و نمایندگان مردم هم پای آن بایستند و مردمی که هشت سال دفاع مقدس را با پایمردی به پیروزی رساندند و در مقابل همه شدائد و مسائل 37 سال پای انقلاب ایستاده، حمایت و ایستادگی می کنند حاضر به تسلیم شدن و از بین رفتن منافع ملی نخواهند شد.

وی افزود: منطقی نیست که دو سال مذاکره کنند و نمایندگان ما مقاومت نمایند و آنان با قطعنامه شورای امنیت همه چیز ما را بگیرند، نباید در برابر این شگرد شیطانی آمریکا تسلیم شد و به هر شکلی که این موضوع تمام شود بهتر از تسلیم شدن و تمام هستی و داشته هایمان را بر خلاف منافع ملی تقدیم دشمن کنیم.

آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه(ع) قبرستان بقیع در 90 سال قبل توسط عوامل جاسوس انگلیسی گفت: این روز نماد عداوت دشمنان با اسلام است و حرکت براندازانه علیه اسلام را از نقطه اسلام انقلابی شروع و سعی نمودند با تخریب قبور بقیع بحث امامت و ولایت را متزلزل کنند.

وی افزود: هدف آنان هم براندازی شیعه و ماندگاری اهل سنت نبود بلکه هدف از بین بردن اسلام بود اما مشیت الهی آن بود که امروز ایران اسلامی و انقلاب مقدس آن شکل گرفته و گستره آن در جهان توسعه یابد.

خطیب جمعه مشهد گفت: اما همان جریان که قبور مقدس ائمه(ع) را تخریب کرد نیز ادامه یافته و امروز تبدیل به داعش شده و دشمنانی که اقدام به بمباران مردم مظلوم و بی گناه یمن می کند و گروههای تکفیری و سلفی که در هرگوشه ای از امت اسلامی دست به مسلمان کشی و جنایت می زنند.

وی افزود: امروز استکبار جهانی، آمریکای جهانخوار و غرب فریبکار از هر فرصتی در بروز این عداوت و عناد براندازانه علیه اسلام بهره می گیرند.