کد خبر: ۹۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۷۷

نماینده «دلواپس» جبهه پایداری: لاریجانی اجازه نداد در مجلس از ظریف سئوال بپرسیم / آقایان طوری صحبت می کنند که انگار 1+5 چیزی نمی فهمیده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ابهامات نمایندگان در ارتباط با برجام بسیار زیاد است و امیدواریم با تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام، از این ابهامات کاسته شود و برای نمایندگان شفاف سازی شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ابهامات نمایندگان در ارتباط با برجام بسیار زیاد است و امیدواریم با تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام، از این ابهامات کاسته شود و برای نمایندگان شفاف سازی شود.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حجت‌‌الاسلام سید محمود نبویان با بیان این که ابهامات بسیار زیادی در متن برجام وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه حتی در جلسه‌ای که با حضور مسؤولان تیم مذاکرات هسته‌ای کشور در مجلس برگزار شد، دکتر لاریجانی اجازه نداد تا ما سؤالات خود را از تیم هسته‌ای بپرسیم.

وی با بیان این که طبق توضیحات آقای ظریف و صالحی که در مجلس شورای اسلامی ارائه کردند، ما باید قدردان آمریکایی‌ها باشیم، تصریح کرد: گفته‌های آقایان این را نشان می‌دهد که نمایندگان 1+5 چیزی نمی‌فهمیدند و این تیم مذاکره کننده ایران بوده است که یک موفقیت کامل بدست آوردند که البته متن برجام خلاف آن را اثبات می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که با رسا گفتگو می کرد، ادامه داد: ابهامات نمایندگان در ارتباط با برجام بسیار زیاد است و امیدواریم با تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام، از این ابهامات کاسته شود و برای نمایندگان شفاف سازی شود.


وی با بیان این که متاسفانه در متن برجام و حتی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بسیاری از خطوط قرمزی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده، نادیده گرفته شده است، افزود: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی متن برجام بایستی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و اگر دولت خلاف قانون عمل نکند، متن توافق بایستی به تصویب نمایندگان ملت برسد.


حجت الاسلام نبویان با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با متن برجام، اظهار کرد: چرا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با برجام صادر شده و آن را الزام‌آور کرده و این بر خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی است.


وی گفت: متاسفانه خود آقای ظریف بارها گفته است که با نظر آنها متن این قطعنامه نگارش یافته است و این نشان می‌دهد که آقایان برخلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عمل کرده‌اند