کد خبر: ۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۱۱

توافق هسته ای ازنگاه خوانندگان کیهان: خوشحالی ازاین توافق مثل خوشحالی از دارزدن شیخ فضل الله نوری است

وقتی در قطعنامه تازه صادر شده شورای امنیت سازمان ‌ملل ما را زیر تیغ و بلیت خودشان برده‌اند و هر نوع فعالیت ایران را مشروط به گرفتن مجوز از خودشان کرده‌اند چگونه بعضی نشریات زنجیره‌ای از اعمال محدودیت بر سر راه کشور خوشحال شده و شادی می‌کنند.
روزنامه کیهان، نیمی از مطالب ستون با خوانندگانش را به موضوع توافق هسته ای وین اختصاص داده که در ادامه می خوانید:

* وقتی در قطعنامه تازه صادر شده شورای امنیت سازمان ‌ملل ما را زیر تیغ و بلیت خودشان برده‌اند و هر نوع فعالیت ایران را مشروط به گرفتن مجوز از خودشان کرده‌اند چگونه بعضی نشریات زنجیره‌ای از اعمال محدودیت بر سر راه کشور خوشحال شده و شادی می‌کنند.

    * نکند مجلس و نمایندگان در بررسی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای وین دچار خوش‌گمانی و خیالبافی‌های هوس‌آلود شده و خدای ناکرده تن به توافق بد داده شود. در آن صورت کمر راست نخواهیم کرد.

    * وقتی در جای‌جای توافق هسته‌ای دشمنان از ما امتیاز نقد گرفته و برای فعالیت آینده کشور محدودیت ایجاد کرده‌اند ولی در خصوص تعهدات خویش اما و اگر گذاشته‌اند چگونه آقایان اصرار دارند که اسم این توافق را توافق خوب و متوازن بگذارند. خودمان را که نباید گول بزنیم.

    * خوشحالی سازمان‌دهی شده روزنامه‌های زنجیره‌ای در ارتباط با صدور قطعنامه شورای امنیت و ایجاد محدودیت در توان دفاعی کشورمان ما را به یاد بعضی از حوادث تاریخی این کشور مثل خوشحالی گروهی از مردم در پای چوبه دار شیخ فضل‌الله نوری بزرگ پرچمدار مشروطیت است واقعا چه کوتاه‌بینانه اظهار خوشحالی می‌کردند.

    * امروز همه ما با یک آزمایش بزرگ الهی مواجه هستیم و آن اینکه اگر برای راحتی چند روز دنیا عقب‌نشینی کردیم چه بسا خوشی چند روزه دنیا را هم نبینیم.

    * همه بدانند این سرعت عملی که آمریکا در بردن پیش‌نویس جمع‌بندی مذاکرات وین به شورای امنیت سازمان ملل و تصویب آن داشت چه بسا عمل موذیانه‌ای باشد که ممکن است خواب‌هایی برای ما دیده باشند. در ضمن بنویسید اگر در راستی‌آزمایی توسط آژانس مشکل به‌وجود آمد و آژانس دبه درآورد تکلیف این همه امتیازها و هزینه‌هایی که داده‌ایم چه می‌شود و مسئول آن کیست؟

    * ورود وزیر خارجه فرانسه به عنوان جنایتکار جنگی به کشورمان دهن‌کجی به خانواده بیماران هموفیلی است!