کد خبر: ۹۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۸۸

تصاویر : اوباما در سرزمین پدری


رئیس جمهور آمریکا، برای اولین بار در این مقام به سرزمین پدری خود، کنیا سفر کرده است.
 
هواپيمای اوباما در فرودگاه نايروبی، پايتخت کنيا بر زمين نشست و ریيس جمهوری آمريکا به محض پايين آمدن از پله‌ها با استقبال اوهورو کنياتا، همتای کنيايی خود و و بستگان پدری‌اش روبرو شد.
 
سفر آقای اوباما به کنیا بزرگترین عملیات امنیتی کشور را به همراه داشته و حدود ۱۰ هزار مامور پلیس مسئولیت حفظ امنیت را به عهده دارند. راه‌های اصلی نایروبی به طور موقت بسته شده و مقام‌ها می‌گویند فرودگاه بین‌المللی در هنگام فرود هواپیمای اوباما و نیز در زمان عزیمت او در روز یکشنبه بسته خواهد بود. باراک اوباما قرار است روز یکشنبه از کنیا عازم اتیوپی شود.
 
از آنجا که پدر اوباما کنیایی بود رسانه‌های کنیایی سفر او را همچون بازگشت به خانه توصیف کرده‌اند. احتمال نمی‌رود که ریيس جمهوری آمريکا در اين سفر به روستايی که اعضای خانواده‌اش در آن قرار دارند و پدرش نيز در آنجا به خاک سپرده شده، سفر کند.
 
در همین حال سارا اوباما، مادر بزرگ و بزرگ خانواده اوباما، روز جمعه برای استقبال از رئیس جمهوری آمریکا و دیدار با او از شهر غربی کیسومو به نایروبی پرواز کرد.
 
 وی دومین همسر پدربزرگ باراک اوباماست که پدر رئیس جمهوری ایالات متحده را پرورش داد. باراک اوباما در کتاب خاطرات خود به نام «رویاهای پدرم» او را «مامان بزرگ» خوانده است.
 
سارا اوباما که نودمین سال عمر خود را می گذراند، پیش از سوار شدن به هواپیما به مقصد نایروبی گفت «امروز می‌خواهم با او رو در رو حرف بزنم».
 
سارا اوباما گفت می خواهد رئیس جمهوری را متقاعد کند که از مزار پدرش در روستای کوگلو در غرب کنیا بازدید کند، هرچند می‌داند این امر در میان برنامه های او در این سفر نیست.



ورود اوباما به فرودگاه کنیا



استقبال خواهر ناتنی اوباما از وی



اوباما و رئیس جمهور کنیا در فرودگاه



سارا اوباما مادربزرگ اوباما در حال عزیمت به نایروبی



ورود سارا اوباما به نایروبی



شام اوباما با مقامات کنیا و خواهر ناتنی و مادربزرگش



استقبال از سفر اوباما به کنیا



استقبال از سفر اوباما به کنیا



نقاشی دیواری در استقبال از سفر اوباما به کنیا



سرزمین پدری اوباما