کد خبر: ۹۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۳۹

تصاویر : فرودگاه عدن در اشغال عربستان


 در حالیکه طی روزهای اخیر اخبار ضد و نقیض از سقوط فرودگاه عدن منتشر شده است منابع سعودی روز گذشته تصاویری از نیروهای این کشور منتشر و اعلام کردند متعلق به فرودگاه بین‌المللی عدن است.

منابع عربی گزارش داده‌اند، عربستان تعدادی از هلی‌کوپترهای آپاچی خود را به فرودگاه بین‌المللی عدن واقع در جنوب یمن منتقل کرده است.

 طبق این گزارشات عربستان روز چهارشنبه نیز 130 خودروی نظامی برای حمایت از نیروهای وابسته به «منصورهادی» رئیس جمهور مستعفی این کشور به عدن واقع در جنوب یمن وارد کرد. همچنین یک منبع امنیتی در عدن به خبرگزاری اسپاتنیک روسیه، گفته نیروهای ائتلاف عربی با انجام عملیات هلی برن در بندر البریقه در شهر عدن مستقر و در جریان این عملیات ده‌ها خودروی نظامی سعودی و سرباز وارد این منطقه شدند.

در همین حال «بدر بسلما» وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن روز گذشته از آغاز فعالیت این فرودگاه زیر نظر نیروهای سعودی خبرداد. وی در فرودگاه عدن به خبرنگاران گفت: «این آغاز فعالیت‌های این فرودگاه است.» نیروهای دولت مستعفی یمن با حمایت ارتش عربستان‌سعودی هفته گذشته شهر عدن را تسخیر کردند. عکس های زیر در رویترز منتشر شده است.