کد خبر: ۹۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۵

نظر عراقچي درباره عملکرد صداوسيما در جريان مذاکرات هسته اي

 عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي کشورمان، ديپلماسي و رسانه را دو بازوي مکمل در پيشبرد اهداف ملي کشور عنوان کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سيد عباس عراقچي، عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي کشورمان در حاشيه نشستش با مديران معاونت سيما گفت: صدا و سيما تلاش بسياري کرد تا در موضوع هسته‌اي بي طرفانه رفتار کند و تلاش اين رسانه براي پوشش وسيع اخبار مذاکرات قابل قدرداني است .

وي افزود: بي‌طرف ماندن در موضوع ملي آسان نيست اما صدا و سيما انعکاس نظرهاي موافق و مخالف را به‌درستي انجام داد.

وي گفت: در جامعه‌اي که در آن چندصدايي هست، انتظارات مختلفي از صدا و سيما وجود دارد و هر طرف ادعا مي کند که بي‌طرفي رعايت نشده اما به نظر من صدا و سيما در مجموع عملکرد بسيار خوبي داشته است.

عراقچي با بيان اينکه ممکن است در برخي موارد و بعضي برنامه‌ها مقداري جانب انصاف رعايت نشده باشد، افزود: صدا و سيما در مجموع نقش خود را به خوبي ايفا کرده و روشنگري خوبي را درباره موضوع هسته اي و مذاکرات و ابعاد مختلف آن در جامعه انجام داده است.

معاون وزير امور خارجه درباره عملکرد رسانه ملي در مقايسه با رسانه‌هاي جهان گفت: رسانه‌هاي جهان هر کدام با اغراض خاصي بحث هسته اي کشورمان را دنبال مي‌کنند و طبيعتا صدا و سيما در مقابل اين هجمه رسانه‌اي وظيفه مشکلي داشته است.

عراقچي با اشاره به اينکه همه رسانه‌هاي غربي و آمريکايي سعي مي‌کنند تا حقايق را به طور ديگري جلوه دهند و به تعبير مقام معظم رهبري رجزخواني‌هاي دولت آمريکا را پوشش گسترده دهند، افزود: بديهي است که نقش صدا و سيما در بيان حقايق و انعکاس آن به مردم در برابر اين رجزخواني‌ها مهم است.

وي گفت: بيش از 10 سال مقاومت مردم در برابر همه سختي‌ها، تحريم‌ها، فشارها و کمبودها امروز ثمر داده و اکنون برنامه هسته‌اي ايران تثبيت شده است و جهان به آن احترام مي گذارد و صدا و سيما در بيان دستاوردهاي هسته اي نقش خوبي ايفا کرده است.

عراقچي در پاسخ به اين سؤال که آيا رسانه ملي در فوتبال يار دوازدهم است يا در اين مذاکرات يار خوبي براي تيم مذاکره‌کننده و دستگاه ديپلماسي بوده است، تصريح کرد: ‌البته بعضي‌ها شاکي هستند که گاهي اوقات ممکن است گل به خودي زده باشد اما نه، فکر مي کنم صدا و سيما در همه صحنه ها يار و ياور ما بوده است و واقعا از همه همکاران شما در شبکه هاي مختلف که در اين مدت مذاکرات هسته‌اي را به خوبي پوشش دادند، تشکر مي کنم.

سيدعباس عراقچي پس از جلسه‌اي سه ساعته با معاون و مديران خبر صدا و سيما اين نشست را مفيد و بسيار خوب دانست و گفت: ديپلماسي و رسانه دو بازوي مهم و مکمل در پيشبرد اهداف ملي کشورند و در اين جلسه همفکري خوبي ميان اين دو صورت گرفت.

وي با بيان اينکه در ميان رسانه‌ها صدا و سيما جايگاه اصلي و ويژه دارد، افزود: اميدوارم همکاري و همياري ديپلماسي و رسانه‌اي با صدا و سيما با قوت کامل پيش رود.

*ايسنا