کد خبر: ۹۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۱

سگ‌های زنده یاب همچنان در جستجوی مفقودین سیلاب

پایگاه خبری تیک-سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر که توانایی ردیابی اجساد و بوی خون را دارند همچنان در گل و لای ناشی از سیلاب روز یکشنبه به دنبال نشانی از مفقودین هستند.

8 قلاده سگ زنده یاب هلال احمر که توانایی ردیابی اجساد و بوی خون را نیز دارند، همچنان در گل و لای ناشی از سیلاب در جستجوی مفقودین سیلاب یکشنبه در کن و سولقان هستند.

ناصر چرخ‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در اين باره گفت: کار اصلی این سگ‌ها زنده‌یابی و جستجو و نجات است، اما این سگ‌ها قابلیت ردیابی و پیدا کردن اجساد و بوی خون را نیز دارند و می‌توانند این کار را نیز انجام دهند.

وی ادامه داد: سگ‌های امداد و نجات دو - سه نوع مختلف دارند؛ ردیاب، زنده یاب و بخشی هم جسد یاب؛ ما به دنبال این موضوع نیز هستیم. از آنجا که سگ‌ها به خاطر شامه قوی‌شان می‌توانند جسد را نیز جستجو کنند از ظرفیت سگ‌های سازمان امداد و نجات نیز در این حادثه استفاده کردیم.

چرخ‌ساز افزود: پیش از این نیز در حوادثی مانند زلزله از این سگ‌ها استفاده کرده بودیم و نتیجه خوبی هم داشتیم. هرچند تعداد سگ‌ها به حد اعلا نیست، اما در تمام استان‌ها حداقل دو قلاده سگ وجود دارد و در زمان حادثه و در صورت لزوم فراخوان داده شده و از ظرفیت آنها نیز استفاده می‌شود.

منبع:فارس