کد خبر: ۹۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۲

عربستان مواضع مزدوران خود در يمن را بمباران کرد

  مقام هاي نظامي يمني اعلام کردند که جنگنده هاي ائتلاف عربي به رهبري عربستان روز دوشنبه در اولين روز از آتش بس بشردوستانه، مواضع نيروهاي طرفدار دولت مستعفي و فراري يمن در جنوب اين کشور را اشتباهي هدف قرار دادند که بر اثر آن 12 نفر کشته شدند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،  مقام هاي مزبور گفتند که اين حملات در استان لحج روي داد. اين مقام ها يادآور شدند که در جريان اين حملات دستکم 30 نفر زخمي شدند.

حملات امروز (دوشنبه) بر فراز تپه هاي مشرف به پايگاه هوايي العند که در اختيار نيروهاي جنبش مردمي انصارالله است و همچنين در نزديکي منطقه ردفان به وقوع پيوست.

حملات هوايي جنگنده هاي ائتلاف عربي ساعاتي پس از آغاز يک آتش بس 5 روزه براي فراهم کردن امکان انتقال کمک هاي مورد نياز انجام شد.

ائتلاف عربي به رهبري عربستان در حالي از اين آتش بس خبر داد که حق واکنش به فعاليت نظامي يا تحرکات جنبش مردمي انصارالله و متحدانش را براي خود محفوظ داشته است.

جنگنده هاي ائتلاف عربي به استثناي عمان از فروردين ماه سال جاري مواضع نيروي مقاومت مردمي يمن را هدف حملات خود قرار داده اند.

بر اثر اين حملات، بخش عظيمي از زيرساخت هاي يمن تخريب شده است.

عربستان و هم پيمانان اين کشور علاوه بر حملات هوايي، يمن را در محاصره همه جانبه داشته و روند کمک رساني به غيرنظاميان را مختل کرده اند.

*ايرنا