کد خبر: ۹۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۲

15 مورد عجيب ليگ پانزدهم

  ليگ برتر فوتبال ايران در دوره پانزدهم از روز پنجشنبه در شرايطي آغاز مي شود که به نظر مي رسد هنوز بسياري از تيم ها شرايط لازم براي حضور در اين رقابت ها را ندارند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، با وجود اين نابساماني، ليگ امسال با حضور 10 تيم خبرساز يکي از جذاب ترين دوره هاي خود را پيش رو خواهد داشت. البته اگر مشکلات مالي و اداري کمر اين رقابت ها خم نکند.

اما بد نيست نگاهي به شگفتي هاي فصل پيش رو داشته باشيم:

1. در رقابت هاي امسال تيم هاي صبا، راه آهن، ملوان و استقلال اهواز بيش از يک هفته است که تمرينات خود را آغاز کرده اند. 4 تيمي که در چند روز گذشته با سرعت هر چه تمام تر فهرست خود را تکميل کردند.

2. ترکيب نهايي ليگ برتر فوتبال ايران کمتر از يک هفته پيش نهايي شده است. در روز تاريخي چهارشنبه هفته گذشته که راه آهن به حکم جديد کميته استيناف جانشين پيکان در رقابت هاي امسال شد.

3. موضوع پيراهن در ليگ برتر ايران هرگز جدي گرفته نشده است و تيم ها از طراحي ثابت و شايسته اي براي حضور در رقابت ها برخوردار نيستند. جالب است بدانيد پرطرفدارترين ليگ ايران پرسپوليس که مي تواند بيشترين فروش بالقوه پيراهن را در رقابت هاي امسال داشته باشد، تازه از هفته سوم لباس هاي جديد خود را تحويل خواهد گرفت.

4. هيچ کدام از تيم هاي ليگ برتري با توپ هاي جديد امسال تمرين نکرده اند. جالب است بدانيد موضوع توپ همواره يکي از مسائل جنجالي رقابت هاي ليگ در فوتبال ايران بوده است.

5. ليگ ايران تنها ليگ جهان است که 2تيم همنام از يک شهر با يک رنگ و لباس در آن به ميدان مي روند. دو تيم استقلال با پسوند اهواز و خوزستان که البته پسوندهايشان هم با هم ارتباط بسيار نزديک و فاميلي دارند. اين اتفاق با بي توجهي سازمان ليگ به ثبت نام تيم استقلال خوزستان در دوره سقوط استقلال اهواز به دسته پايين تر رخ داده است.

6. در ليگ ايران تيم هاي نفت، سياه جامگان، گسترش، سايپا، راه آهن و استقلال خوزستان از حداقل هوادار رسمي بهره مي برند. البته اين تيم ها در صورت موفقيت در مسابقات صاحب تماشاگر فصلي خواهند بود.

7. سرمربي تيم ملوان امير قلعه نويي هنوز قرارداد خود را با اين باشگاه به ثبت نرسانده و ممکن است فردا از هدايت ملوان انصراف بدهد. ملواني ها در فاصله 72 ساعت تا آغاز ليگ برتر مالک مشخصي ندارند.

8. تيم راه آهن تهران با قراردادهاي 200 ميليون توماني بازيکنان را پاي ميز قرارداد نشاند تا جمع کل مبلغ پرداختي به 11 بازيکن اصلي اين تيم کمي بيشتر از 2 ميليارد تومان باشد. اين در حالي است که يکي از بازيکنان شاخص فصل نقل و انتقالات قراردادي در همين سطح با باشگاهش امضا کرده است.

9. قرارداد سازمان ليگ با شرکت مجري تبليغات محيطي به مبلغ نزديک به 100 ميليارد تومان بسته شده اما همه مي دانند اين قرارداد هرگز عملياتي نخواهد شد.

10. 3 تيم خوزستاني فوتبال ايران در فصل نقل و انتقالات جمعا 96 بازيکن را جابجا کرده اند. اين 96 نفر شامل بازيکنان ورودي و خروجي اين تيم هاست که تحولات عجيب و غريبي را نشان مي دهد. اين 3 تيم به طور معدل بيش از 30 بازيکن را استخدام يا تسويه حساب کرده اند.

11. فدراسيون فوتبال ايران براي حل معضل مهم سربازي هيچ اقدام عملياتي مناسبي انجام نداده است و تيم هاي نظامي به سادگي مي توانند بازيکنان شاخص رده پايه تيم هاي ديگر را به خدمت بگيرند.

12. سرمربي تيم استقلال که يکي از دو تيم مهمتر فوتبال ايران محسوب مي شود، پيش از حضور در اين باشگاه در تيم هاي مس کرمان و آلومينيوم هرمزگان سقوط به دسته پايين تر را تجربه کرده است.

13. باشگاه پرسپوليس که در يک سال گذشته 8 فرد مختلف را با عناوين مختلف در راس مديريت خود ديده است، با مديريت علي اکبر طاهري پاي به رقابت هاي امسال مي گذارد. مديري که سابقه اي در اين باشگاه پرطرفدار ندارد و البته با عنوان سرپرست و نه مديرعامل کار را پيش برده است.

14. در تيم سايپا که سرمربي آن مدعي جوانگرايي است بيشترين بازيکن بالاي 30 سال جذب شده است. جواد نکونام (35 سال)، غلامرضا رضايي(31 سال)، رضا نوروزي(33) راتکو جوکويچ (32 سال) به اين تيم اضافه شده اند و ابراهيم صادقي (36سال)، مجيد ايوبي(35 سال)، ميلاد ميداوودي(31سال)، ابراهيم شکوري (32سال)، محسن ارزاني(31 سال) از فصل هاي گذشته در اين تيم باقي مانده اند. ضمن اينکه روزبه شاه عليدوست، حامد فلاح زاده و حامد شيري هم 29 ساله و در آستانه ورود به جمع 30 سال ها هستند.

15. رئيس کميته انضباطي 3 روز قبل از آغاز رقابت ها اعلام کرده 7 تيم صاحب پرونده بدهکاري حق شرکت در رقابت ها را ندارند. اين تهديدي است که هرگز در ايران جدي گرفته نشده است و احتمالا امسال هم جدي گرفته نخواهد شد چراکه اثري از فعاليت بدهکارها براي پرداخت مطالبات قبلي وجود ندارد.

با همه اين اوصاف همچنان به ليگ برتر اميدواريم. اين مهمترين رقابت ورزش ايران در طول يک سال است.

*ورزش 3