کد خبر: ۹۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۴

استفاده پلیس آمریکا از اسپری فلفل

پلیس کلیولند علیه فعالانی که در کنوانسیون ملی حمایت از حقوق سیاه پوستان شرکت کرده بودند، از اسپری فلفل استفاده کرده است.

پس از پایان کنفرانسی که در حمایت از حقوق سیاه پوستان در کلیولند برگزار شده بود، تعدادی از فعالان با پلیس آمریکا درگیر شدند و پلیس برای متفرق کردن فعالان مدنی از اسپری فلفل استفاده کرده است. در جریان این درگیری و نزاع خیابانی، تعدادی از فعالان بازداشت شده اند.

پایگاه خبری تیک-صدها نفر از فعالان مدنی در دانشگاه ایالتی کلیولند تجمع کردند تا در نخستین کنفرانس ملی دفاع از حقوق سیاه پوستان شرکت کنند. این کنفرانس با هدف گفتگو در خصوص تشدید تنش ها بین پلیس آمریکا و جامعه سیاه پوستان برگزار شده بود.

پس از پایان این کنفرانس، اکثر شرکت کنندگان محل برگزاری را ترک کردند ولی ده ها نفر دیگر در خیابان ها باقی ماندند. پلیس نیز که نگران حضور این افراد در خیابان ها بود برای متفرق کردن آنها اقدام کرده است.

حداقل در یک مورد پلیس از اسپری فلفل استفاده کرده است. فیلم های ویدئویی که به صورت آنلاین منتشر شده نشان می دهد که یک افسر پلیس آمریکا در حال استفاده از اسپری فلفل علیه یک فیلمبردار است. شاهدان عینی در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که پلیس بارها از اسپری فلفل استفاده کرده است.

درگیری و نزاع خیابانی بین پلیس و فعالان مدنی در چندین فیلم ویدئویی به نمایش درآمده است. در این درگیری ها تعدادی از مردم از جمله یک پسر 14 ساله بازداشت شده است. البته جمعیت تظاهرات کننده اجازه ندادند که مقام های پلیس این نوجوان 14 ساله را به بازداشتگاه ببرند و با مسدود کردن مسیر عبور آمبولانس ها، در نهایت پلیس را مجبور کردند تا این نوجوان را آزاد کند.

طی یک سال گذشته شهرهای مختلف آمریکا شاهد اعتراضات وسیع و گسترده ای علیه خشونت و رفتارهای تبعیض آمیز پلیس با سیاه پوستان و سایر رنگین پوستان بوده است. کشتار سیاه پوستان توسط ماموران پلیس آمریکا و رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در سراسر آمریکا شده است.

منبع:تسنیم