کد خبر: ۹۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۶۷

CNN: پروژه «تهاجم فریبنده» ظریف کلید خورد!

ظریف طی اظهاراتی در کویت گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر خطرهای مشترکی که منطقه را تهدید می کند، یعنی تروریسم، افراطی‌گری و فرقه‌گرایی، در کنار مردم منطقه ایستاده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: وزیر امور خارجه ایران تهاجم فریبنده کشورش را در منطقه آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، شبکه تلویزیونی سی ان ان در تحلیلی کوتاه با قرائت مجری این شبکه آورد: محمدجواد ظریف، تهاجمی فریبنده راه انداخته است. این اولین سفر منطقه‌ای ظریف، از زمان دستیابی ایران به توافق هسته‌ای با غرب (جمع‌بندی مذاکرات وین) به این طرف، به‌حساب می‌آید.

مجریِ دیگرِ سی ان ان گفت: بسیاری از همسایگان عربِ ایران بیم آن دارند که توافق یاد شده باعث جسورتر شدن ایران در رابطه با مداخله در امور داخلی کشورهای همسایه این کشور، شود.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده است که اصلاً چنین نیست. ظریف طی اظهاراتی در کویت گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر خطرهای مشترکی که منطقه را تهدید می کند، یعنی تروریسم، افراطی‌گری و فرقه‌گرایی، در کنار مردم منطقه ایستاده است.

سی ان ان نوشت: کشورهای مسلمان‌نشینِ سنی می‌گویند که ایران کمک‌های مالی یا تسلیحاتی به نهضت‌های مخالفان در برخی از کشورهای منطقه، از جمله بحرین، یمن و لبنان، کرده است. این در حالی است که ایران اینگونه اتهامات مبنی بر مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را رد می‌کند.