کد خبر: ۹۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۶
خسرو معتضد مطرح کرد

«صداوسیما سانسور می‌کند؛ پس خداحافظ»

 خسرو معتضد از پایان همکاری خود با صدا و سیما خبر داد.

به گزارش ایسنا، این تاریخ‌پژوه، نویسنده و روزنامه‌نگار - که سال‌هاست در برنامه تلویزیونی «پُلی به تاریخ» به کارشناسی و اجرا اشتغال دارد و به تازگی برنامه‌های رادیویی را نیز آغاز کرده بود - به «عصر ایران» گفت: تصمیم گرفته‌ام دیگر برنامه‌ای در صدا و سیما نداشته باشم و با پایان برنامه‌های ضبط شده این همکاری پایان یافته تلقی می‌شود.

خسرو معتضد در بیان دلیل این کناره‌گیری گفت: من تاریخ‌پژوه هستم و تنها از سر علاقه به ایران و تاریخ حکایت‌های آن را باز می‌گویم و هیچ حُب و بغضی به کار نمی‌گیرم ولی با ممیزی‌های شدید و جرح و تعدیل‌ها گاه روح مطالبی که گفته‌ام در هنگام پخش آسیب می‌بیند و مثلا شنونده یا بیننده گمان می‌برد از یک شخصیت تاریخی یک سره بد گفته‌ام در حالی که من همه جوانب مختلف را با استناد به اسناد تاریخی توضیح می‌دهم و نقل می‌کنم.

کارشناس برنامه‌های تاریخی صدا و سیما یادآور شد: این که محتوای برنامه‌ها را در کلیات آن کنترل کنند و مواردی را بر اساس مصالح یا وقت کوتاه کنند یک بحث است و قابل قبول و به سیاست‌های سازمان احترام می‌گذارم اما این که با اهداف خاص وجوهی از یک شخصیت را حذف کنند و تنها بخش منفی را باقی بگذارند این ذهنیت را در مخاطب ایجاد می‌کند که در حال اجرای یک پروژه تبلیغاتی هستم، حال آن که من شیفته تاریخ هستم و مردم هم تاریخ را دوست دارند و از این که داستان‌های واقعی را گوش کنند لذت می‌برند.

خسرو معتضد یادآور شد: من همکاری خود با رادیو تلویزیون را از سال 1337 شروع کردم و تصور می‌کنم بیش از نیم قرن کافی باشد و از این پس می‌خواهم تمام وقت خود را صرف تکمیل کتاب‌هایی کنم که در دست دارم.

نویسنده ده‌ها جلد کتاب تاریخی در ادامه گفت‌وگو با عصر ایران تصریح کرد: دوست ندارم مردم مرا بر اساس جرح و تعدیل‌ها و دخالت‌هایی که دیگری در برنامه‌ام انجام می‌دهد، قضاوت کنند.

وی در پایان گفت: من عاشق ایران و مردم ایران هستم؛ همین.