کد خبر: ۹۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۵

گفت‌و‌گوی تلفنی پادشاه عربستان و اردوغان

 پادشاه عربستان در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر لزوم از بین بردن گروه تروریستی داعش تاکید کرد که ترکیه حق دارد از خود و شهروندانش دربرابر اقدامات تروریستی دفاع کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از سایت اینترنتی النشره، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی درخصوص تحولات اخیر و اوضاع منطقه بحث و گفتگو کردند.

اردوغان ضمن پرداختن به جزئیات عملیات نظامی دولت ترکیه علیه داعش، بر پافشاری ترکیه برای مقابله با تروریسم و مبارزه با تروریست‌ها با تمامی امکانات لازم تاکید کرد.

ملک سلمان نیز ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی که ترکیه را هدف قرار داده است تاکید کرد که ترکیه حق دارد از خود و شهروندانش دربرابر اقدامات تروریستی دفاع کند.

پادشاه عربستان اعلام کرد عملیات تروریستی که ترکیه در معرض آن قرار گرفت نشان می‌دهد که داعش و گروه‌های تروریستی خطری علیه امنیت و صلح در منطقه و تمامی جهان هستند و باید از بین بروند.

جنگنده‌های ارتش ترکیه اخیرا حملاتی را به مواضع داعش در سوریه و پ.ک.ک در مناطق کوهستانی شمال عراق انجام دادند که بنا به گفته مسوولان ترکیه در راستای اجرای برنامه‌های "ضدتروریستی" آنکاراست. این حملات که از بامداد جمعه به شکل جدی آغاز شد یک هفته پس از انفجارهای تروریستی در ترکیه است که به کشته شدن ده‌ها شهروند ترکیه به ویژه کردها انجامیده است.

پ.ک.ک نیز در واکنش به حملات ترکیه توافق آتش‌بس سال 2013 را بی‌معنی دانسته و تلویحا اعلام کرده بود که حملات علیه مواضع دولت ترکیه را از سر می‌گیرد؛ حملاتی که طی چهار دهه بیش از 40 هزار قربانی از دو طرف گرفته است.

*ایسنا