کد خبر: ۹۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۶

فرهاد ظریف: بعد از المپیک همه چیز را می‌گویم

 فرهاد ظریف گفت: از من خواسته بودند تا المپیک با تیم ‌ملی بمانم اما از قول من به کواچ حرفهای دروغی زدند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، لیبروی والیبال ایران در نشست خبری که در محل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد در خصوص اتفاقات اخیر پیرامون حضورش در تیم ملی، اظها‌ر کرد: درباره تیم ملی حرف‌های زیادی می‌توان زد ولی برای خودم و تیم ‌ملی حریمی قائل هستم و نمی‌خواهم همه صحبت‌ها را بگویم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: متاسفانه از این گونه اتفاقات تلخ پیش از این برایم دو بار دیگر اتفاق افتاده بود، ولی در هر بار دوباره بلند شدم و کار کردم. دوره‌های سختی را تحمل کردم و سخت ترین دوره، همین دوره اخیر بود که بسیار تلخ بوده و اصلا دوست نداشتم چنین اتفاقی رخ دهد.

ظریف تصریح کرد: دو سال پیش زمانی که تصمیم گرفتم در اوج خداحافظی کنم، مردانه از تیم ‌ملی کناره‌گیری کردم و خواستم جا را برای جوانان باز کنم، ولی پس از این تصمیم همه به دنبال این بودند که من برگردم؛ از فدراسیون گرفته تا سرمربی تیم ‌ملی و مردم خواستار بازگشت من بودند و پس از بر سر کار آمدن کواچ وی مستقیما از من خواست که دوباره به تیم باز گردم و عنوان کرد که شما یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم بوده و ما به شما نیاز داریم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: پس از آن همه چیز به خوبی پیش رفت و نتایج خوبی را در تیم ‌ملی کسب کردیم. از من خواسته بودند که تا المپیک در کنار تیم ‌ملی بمانم، تا زمانی که در اردوی چک و فنلاند انرژی‌های منفی به من داده شد و نسبت به آینده خودم در تیم ‌ملی بدبین شدم. در بازی با آمریکا بنا بر صلاحدید سرمربی لیبروی دوم تیم شدم که نباید این اتفاق رخ می داد، اما به دلیل این که یک ورزشکار حر‌فه‌ای هستم، کاملا این موضوع را قبول کردم و به عنوان ذخیره روی نیمکت نشستم و پس از آن به عنوان لیبروی اصلی در تیم ‌ملی حضور داشتم تا زمانی که بازی دوم لهستان آغاز شد که شب قبل آن به دلیل سرماخوردگی شب بسیار سختی را گذرانده بودم. با دارو و سرم خود را برای این دیدار آماده کردم، ولی پس از گیم اول واقعا دیگر توانایی ایستادن روی پای خود را نداشتم و به همین دلیل به کادرفنی انتقال دادم تا بیرون از زمین قرار گیرم، ولی در گیم پنجم که شرایط حساس شد دوباره لباس پوشیدم و منتظر بودم که به دستور سرمربی وارد زمین شوم، اما در این فاصله شخصی گویا جمله نامناسبی را به کواچ رسانده بود که اصلا جمله من نبود.

لیبروی ملی‌پوش تیم والیبال ایران در ادامه صحبت‌های خود، خاطر‌ نشان کرد: بعد از بازی سرپرست تیم، آقای خوشخبر از من خواست که با توجه به مصدومیت دستم برای درمان به تهران بروم و برای درمان آن اقدام کرده تا در بازی‌هایی که میزبان هستیم بتوانم در اختیار تیم باشم. فردای آن روز با بلیتی که برای من گرفته شد به تهران بازگشتم و برای درمان اقدام کردم که با مشورت پزشکان گفته شد که مصدومیت دست من بیشتر نخواهد شد و به همین دلیل می‌توانم در تمرینات شرکت کنم. با تیم ‌ملی "ب" تمرین کرده و منتظر بودم تا به تیم ‌ملی بپیوندم، اما شاهد بودم که صحبتی دیگر از سوی تیم ‌ملی با من نشد و به تیم دعوت نشدم و مرندی که عملکرد خوبی نیز در این چند بازی داشت، جایگزین من در تیم ‌ملی شد که اگر شاید من نیز بودم دیگر ظریف را دعوت نمی کردم.

لیبروی ملی‌پوش تیم والیبال ایران با صدای لرزان و بغضی در گلو ، اظها‌ر کرد: واقعا شرایط سختی را در آن مدت گذراندم و می‌توانم بگویم بازی که در مقابل آمریکا در تهران برگزار شد و با لباس شخصی در سالن آزادی حاضر شدم سخت‌ترین لحظات زندگی من بود، زیرا هیچ گاه پیش نیامده بود که با لباس شخصی در سالن بازی تیم خود را مشاهده کنم و حتی در بازی‌های بعدی نیز در خانه نماندم و سر خود را با دخترم گرم کردم و در خانه نماندم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: این صحبت‌ها حرف‌های دلم بود که باید می‌گفتم. به تصمیم فدراسیون احترام می گذارم و ناراحت نیستم که دعوت نشده ام. ناراحتی من از این است که چرا بی احترامی شد و تا این لحظه که من صحبت می‌کنم هیچ کسی از فدراسیون والیبال با من در این مورد صحبتی نکرده است.

ظریف ا‌ضافه‌ کرد‌: با یکی از مسئولان فدراسیون که صحبت می‌کردم عنوان کردم ای کاش اگر می‌خواستید فرهاد ظریف را کنار بگذارید بهتر بود که برای حفظ ارج و قرب وی یک بازی خداحافظی رسمی برای وی برگزار می‌کردید و یا نه اصلا در همان دیدارهای مقابل آمریکا یا روسیه من با لباس شخصی در آن سالن و در حضور هو‌اد‌ا‌ران از تیم ‌ملی خداحافظی می‌کردم، ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد و برخوردی که با من شد برخورد خوبی نبود.

لیبروی ملی‌پوش تیم والیبال ایران، افزود: دو سال پیش نیز که در اوج خداحافظی کردم تنها دلیلم این بود که چنین رفتاری با من نشود، ولی طی یک ماه گذشته که به مشهد بازگشته‌ام و به دنبال کارهای آکادمی هستم توانسته‌ام کمی این موضوع را فراموش کنم.

وی همچنین در خصوص اظهار نظرات متفاوتی که در این مدت در خصوص وی شده است، خاطر‌ نشان کرد: جملات جالبی در این مدت شنیده‌ام که اصلا خوب و در شان من نبوده است. مثلا یکی از آنها گفته بود که فرهاد ظریف باید خود را در لیگ والیبال نشان دهد. من نمی‌خواهم در این زمینه اصلا صحبتی کنم.

لیبروی ملی‌پوش تیم والیبال ایران همچنین با اشاره به صحبت‌های خود با کواچ عنوان کرد: بعد از بازی با آمریکا در ایران که دعوت نشدم شخصا با خود کواچ صحبت کردم و متوجه شدم که آن شخصی که فعلا نمی‌خواهم نامی از او ببرم جمله‌ای از طرف من به کواچ گفته بود. برای من سنگین بود چرا که شخصیت من به شکلی است که من چنین حرفی را نمی گویم و اصلا بلد نیستم که بگویم. کواچ نیز به من گفت "جوانی که جایگزین تو شده است خوب کار می‌کند و مورد حمایت من است و من به ترکیب تیم دست نمی زنم." که من در پاسخ به کواچ گفتم که "من چنین درخواستی نداشتم و می خواستم دلیل این رفتار را بدانم."

لیبروی ملی‌پوش تیم والیبال ایران خاطر‌ نشان کرد: بعد از این که تیم به المپیک برود آن جمله و شخصی که آن جمله را از قول من به کواچ گفته است را معرفی خواهم کرد، ولی در حال‌ حاضر با توجه به شرایط بهتر است که چیزی نگویم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که بحث شکایت از یکی از خبرگزاری‌ها به کجا کشیده شد، گفت: یک خبرگزاری داستانی را نوشته بود که صحت نداشت و گفته بود که در آن بازی من قهر کردم و به فرودگاه رفتم و بلیت گرفته‌ام و به تهران برگشته‌ام، اما این چنین اتفاقی رخ نداد. من با بلیتی که مسئولان تیم ‌ملی برای من تهیه کرده بودند روز بعد از بازی برای پشت سر گذاشتن دوران درمان به تهران باز گشتم. به همین منظور این خبرگزاری حاضر به تکذیب این خبر نشد و عنوان کرد که منبع موثقی داشته است و به همین منظور کار شکایت از این خبرگزاری توسط وکیل من پیگیری شد، ولی من از وی خواستم یکی، دو روز دست نگه دارد اما مطمئنا از این خبرگزاری شکایت خواهم کرد.

ظریف یکی از چهره‌های خراسان رضوی و شهر مشهد اقدام به راه‌اندازی آکادمی والیبال کرده است که وی در این خصوص توضیح داد: بعد از بر‌نامه‌ریزی چند ماهه و پیگیری‌هایی که داشتم با حمایت هیات والیبال استان و اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و نیز استقبال بسیار زیاد علاقمندان والیبال تصمیم به راه‌اندازی آکادمی تخصصی والیبال در شهر مشهد گرفتم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: برای این منظور با چند مربی قدیمی و نیز چند مربی به روز والیبال مشورت کرده و اهداف زیادی را برای این آکادمی تعیین کرده‌ام. می‌خواهم دین خود را به شهر مشهد و به کسانی که برای من در این سال‌ها زحمت کشیده‌اند ادا کنم. به همین منظور فعالیت ما در آکادمی والیبال آغاز شده و فعلا در بحث پایه کار می‌کنیم.

لیبروی تیم ‌ملی والیبال ایران همچنین عنوان کرد: در این چند روز از آغاز به کار این آکادمی استقبال بسیار زیادی از سوی علاقمندان شده است که باید از همکاری و همراهی شهرداری مشهد نیز در این مسیر تشکر کنم زیرا سالن‌های این آکادمی و دفتر این آکادمی با کمک شهرداری راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مهم‌تر‌ین پشتوانه من در این آکادمی مردم و نو‌جو‌ا‌نان و جوانان مشهد هستند که با استقبال گرمشان باعث دلگرمی من در ابتدای راه شده‌اند. در حال‌ حاضر تمام هزینه‌ها شخصی و از سوی خودم بوده است و هنوز اسپانسری نگرفته‌ام، اما مطمئنا به دنبال اسپانسر علاقمند به والیبال خواهم بود. کسی که تنها اهداف مالی برایش مهم نباشد و با اهداف ما در یک راستا باشد.

ظریف در خصوص این که چه تضمینی برای ادامه فعالیت این آکادمی وجود دارد، تصریح کرد: از طرف خودم قول می‌دهم تا زمانی که هستم آکادمی را نگه دارم و تا زمانی که بچه‌های پایه نیاز داشته باشند در کنار آنها باشم. این آکادمی برای من صرفا جنبه مادی ندارد و به فکر آن نیستم،‌ بلکه بحث اخلاقی و معنوی آن و علاقه من به والیبال و مردم مشهد است که من را برای این کار ترغیب می‌کند.

وی در خصوص ظرفیت این آکادمی و گروه سنی آن نیز، خاطر‌ نشان کرد: فکر نمی کردم که در آغاز کار این تعداد علاقمند حضور داشته باشد. در ابتدا دو سالن در نظر گرفته شده بود ، ولی روز گذشته (دوشنبه) سالن سوم را نیز در اختیار گرفتیم که در هر شفیت آن حداکثر 25 بازیکن حضور خواهند داشت و در هر شیفت دو مربی به بچه‌ها آموزش خواهند داد. در خصوص گروه سنی نیز ما از دختران و پسران متولد 81 به بالا ثبت‌نا‌م می‌کنیم.

لیبروی تیم ‌ملی والیبال ایران حضور دختران در این آکادمی را یکی از نقاط قوت آن دانست و ا‌ضافه‌ کرد‌: پیش از راه‌اندازی این آکادمی درخواست های بسیار زیادی از سوی بانوان و حتی در گروه های سنی بالا برای حضور در این کلاس‌ها شده بود و حتی بانوانی از شهرستان‌های فریمان، نیشابور و کاشمر خواهان برگزاری چنین کلاس‌هایی بودند که امیدواریم در مراحل بعدی این آکادمی چنین شرایطی را مهیا کنیم، ولی در حال‌ حاضر در رده پایه فعالیت می‌کنیم.

وی با اشاره به مربیان قدیمی والیبال استان نیز عنوان کرد: افرادی مانند دهستانی ، گلکار، قوچان نژاد، سلیمان نژاد و دیگر پیشکسوتان والیبال استان در این راه به من کمک زیادی کردند و حتی هیچ گونه بحث مالی نکردند و امیدوارم که از این افراد در آکادمی بهره ببریم.

ظریف در ادامه صحبت‌های خود در خصوص هدف بعدی آکادمی والیبال ظریف، عنوان کرد: پس از اتفاقات خوبی که برای بچه‌ها در این آکادمی رخ خواهد داد هدف دوم ما بحث تیمداری در رده نو‌جو‌ا‌نان و پایه است و حتی پس از آن به حضور در لیگ استان و لیگ یک کشور نیز فکر می‌کنیم و حتی شاید این تیم‌ها را خودم شخصا تحت پوشش قرار دهم تا استعدادهای والیبال استان سر و سامان پیدا کند.

وی خاطر‌ نشان کرد: فعالیت ما در آکادمی تخصصی والیبال موقتی نیست و هیچ گاه نگاه اوقات فراغت به آن نداریم، به همین منظور با همه کسانی که در این آکادمی ثبت‌نا‌م می‌کنند قراردادی می بندیم که به مدت سه ماه متوالی در این کلاس‌ها حضور داشته باشند تا ما بتوانیم به اهداف خود که همان استعدادیابی است برسیم.

لیبرو تیم ‌ملی والیبال ایران در پایان گفت: تصمیم داریم تا دوره ای فقط برای استعدادیابی و پرورش لیبرو با حضور خود من اتفاق بیفتد که امیدواریم برای پیشبرد والیبال استان و در گام بعدی کشور قدم‌های مثبتی برداریم.

*ایسنا