کد خبر: ۹۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۲

تلفات سنگين داعش در سوريه/ آزادسازي ارتفاعات جديد در حماه

منابع سوري از حملات گسترده نيروهاي ارتش به مخفيگاه هاي داعش در تدمر و هلاکت شمار ديگري از تروريست ها در حومه قنيطره واقع در جنوب سوريه خبر دادند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، يک منبع نظامي به سانا گفت جنگنده هاي ارتش در حملات متعدد به کانون هاي گروه داعش در اطراف قلعه فخرالدين در حومه شمال غربي شهر تدمر، شمار زيادي از تروريست هاي اين گروه افراطي را به هلاکت رساندند و سلاح ها و جنگ افزارهايشان را منهدم کردند.

اين منبع از تلفات و خسارت هاي سنگين گروه تروريستي داعش در حملات هوايي ارتش سوريه به کانون ها و تجمعات تروريست ها در امتداد منطقه استراتژيک مثلث تدمر خبر داد.

بر اساس اين گزارش، نيروهاي ارتش سوريه در عملياتي که اوايل ماه جاري در حومه تدمر با همکاري گروه هاي دفاع مردمي انجام دادند ده ها کيلومتر در منطقه البيارات پيشروي کرده و بر مدرسه السياقه و مزارع اطراف آن سلط شده بودند و تمام استحکامات ايجاد شده از سوي گروه تروريستي داعش در اين منطقه را منهدم کردند.

در حومه شرقي تدمر هم ستوني از خودروها و انواع جنگ افزارهاي گروه تروريستي داعش در حملات هوايي ارتش سوريه در جاده تدمر به السخنه منهدم شد.
نيروهاي ارتش سوريه روز گذشته نيز مخفيگاه هاي گروه تروريستي داعش و يک توپ 130 ميلي متري را در وادي ابيض و اطراف قلعه و در جاده مواصلاتي تدمر به شهر السخنه منهدم کرده بودند.

در اين حال، منابع محلي از داخل شهر تدمر از فرار ده ها تروريست داعشي طي سه روز اخير به سمت شهرک السخنه و شهرهاي الرقه و ديرالزور همزمان با پيشروي مستمر نيروهاي ارتش در عمليات نظامي شان به سمت شهر تدمر خبر دادند.

بر اساس اين گزارش، تروريست هاي داعشي، ده ها هزار نفر از شهروندان را در داخل شهر تدمر محاصره کرده و انديشه هاي تکفيري گمراه کننده خود را ب آنها تحميل کرده است. تروريست ها تا کنون مرتکب جنايات فراواني در شهر تدمر از بيستم ماه گذشته ميلادي شده اند که بيش از 500 نفر که بيشتر آنها زن و کودک بودند، در يک جنايت هولناک قتل عام شدند. تروريست ها همچنين بسياري از آثار باستاني و تاريخي تدمر را ويران کرده و بخش زيادي را غارت کردند.

انهدام تونل و موشک انداز گروه هاي تروريستي در درعا
نيروهاي ارتش سوريه در يک عمليات منحصر به فرد در درعا که شب گذشته و بامداد امروز انجام شد، مخفيگاه هاي گروه هاي تروريستي تکفيري را آماج حملات خود قرار دادند که بر اثر آن يک موشک انداز و خودرو حامل سلاح و مهمات منهدم شد و دست کم 15 تروريست هم به هلاکت رسيدند.

يک منبع نظامي گفت نيروهاي ارتش با تروريست هاي جبهه النصره که از سمت شهرک اليادوده به سمت مزارع الغزلان و البيطار در اطراف شهرک عتمان نفوذ کرده بودند، درگير شدند که اين درگيري ها به کشته و زخمي شدن شمار زيادي از تروريست ها و فرار بقيه به سمت جاده شمال شرقي شهرک اليادوده منجر شد.

اين منبع افزود نيروهاي ارتش با استناد به اطلاعات دقيق يک عمليات منحصر به فرد عليه تحرکات گروه هاي تروريستي در اطراف رستوران کاخ البيطار در جاده بين شهر درعا و طفس انجام دادند که به کشته و زخمي شدن شماري از تروريست ها منجر شد. همچنين يک يگان از نيروهاي ارتش، خمپاره انداز تروريست هاي جبهه النصره را در جنوب شهر درعا منهدم کردند و شماري از تروريست ها به هلاکت رسيدند.

در محله درعاالبلد نيروهاي ارتش يک موشک انداز گروه هاي تروريستي را در منطقه السد در اردوگاه آوارگان و يک تونل آنها را منهدم کردند. در اين حمله دست کم 15 تروريست به هلاکت رسيدند و 10 نفر ديگر زخمي شدند.

يک منبع سوري از متلاشي شدن کانون هاي تروريستي جبهه النصره و آن چه به لواء توحيد الجنوب و کتيبه مدفعيه سجيل(گردان توپخانه اي سجيل) موسوم هستند، در اطراف جامع الحسين و انهدام يک خودرو حامل سلاح و مهمات در محله السد و سازمان هواشناسي خبر داد.

روز گذشته نيز نيروهاي ارتش دو موشک انداز و سکوي موشک هاي تاو را در شمال خراب الشحم و منطقه الرجم و يک سکوي موشک هاي تاو را در حاره البجابجه در درعا منهدم کردند.

گروه هاي تکفيري از منطقه درعاالبلد در سيزده کيلومتري مرزهاي اردن به عنوان مخفيگاه هايي براي تروريست ها و قاچاق سلاح و مهمات و نفوذ مزدوران از سمت اردن پس از آموزش آنها در پايگاه هايي استفاده مي کنند که با حمايت نظام اردن برپا شده و تحت نظارت موساد اسرائيل و دستگاه هاي اطلاعاتي رژيم هاي دشمن سوريه اداره مي شود.

گروه هاي تروريستي تکفيري هم در پايگاه هاي ارتباط اجتماعي به هلاکت شماري از اعضاي خود از جمله مثني سمير الجبر عضو گروه تروريستي موسوم به لواء شباب الهدي اعتراف کردند.

هلاکت شماري از مزدوران رژيم صهيونيستي در حومه قنيطره

عمليات نيروهاي ارتش عليه تروريست هاي جبهه النصره در حومه قنيطره که با رژيم اشغالگر اسرائيل ارتباط دارند، ادامه يافت که به گفته يک منبع نظامي، نيروهاي ارتش، در عمليات اخير خود مواضع و مخفيگاه هاي تروريست هاي جبهه النصره و ديگر گروه هاي تکفيري مرتبط با رژيم اسرائيل را در هم کوبيدند و خسارت ها وتلفاتي به آنها وارد کردند.

يک منبع نظامي از کشته و زخمي شدن شمار زيادي از تروريست هاي جبهه النصره و گروه هاي تکفيري وابسته و انهدام سلاح ها و مهمات آنها در اطراف تل احمر و حرش طرنجه در شمال قنيطره خبر داد.

اين منبع خاطر نشان کرد يگان هايي از نيروهاي ارتش، در عملياتي در مزرعه رسم شريده که بين روستاهاي ابوشبطه و اوفانيا در حومه قنيطره قرار دارد، شماري از تروريست ها را به هلاکت رساندند.

نيروهاي ارتش روز گذشته چند خمپاره انداز و مخفيگاه و تعدادي از جنگ افزارهاي تروريست هاي جبهه النصره را در جباتا الخشب، طرنجه، الحريه و اطراف روستاي سحيتا در حومه قنيطره منهدم کردند که طي اين عمليات شماري از تروريست هاي مرتبط با رژيم اسرائيل به هلاکت رسيدند.

به گزارش تسنيم به نقل از سانا، گروه هاي تروريستي تکفيري که بيشتر آنها وابسته به جبهه النصره هستند و از حمايت هاي لجستيکي و اطلاعاتي رژيم اشغالگر اسرائيل بهره مي برند، در حومه قنيطره فعاليت مي کنند.

در الحسکه نيز شماري از تروريست هاي داعشي در عمليات منحصر به فرد نيروهاي ارتش و گروه هاي مردمي پشتيبان ارتش عليه تجمعات و مخفيگاه هاي آنها در جنوب شرقي محله الزهور شهر الحسکه به هلاکت رسيدند.

همچنين به گزارش فارس، بامداد امروز (سه‌شنبه) نيروهاي ارتش سوريه عمليات نظامي جديدي را در منطقه ريف حماه، در مرکز سوريه عليه گروه‌هاي مسلح تروريستي آغاز کردند.

در اين عمليات که با حمايت و پشتيباني گسترده و شديد يگان توپخانه و نيروي هوايي ارتش سوريه همراه بود، نيروهاي پياده نظام ارتش سوريه موفق شدند، تپه‌هاي خطاب، اعور و واسط و مرتفعات همجوار را آزاد کنند و کنترل آنها را در دست گيرند.

از منطقه «سهل (دشت) الغاب» در ريف حماه گزارش شده که گروه‌هاي تروريستي وابسته به ائتلاف «جيش الفتح» دو روستاي «قسطون» و «الصحن» را مورد حمله قرار دادند که با مقابله ارتش و نيروهاي مسلح ارتش سوريه مواجه شدند.

در جريان درگيري‌هاي رخ داده در اين دو روستا ده‌ها تروريست مسلح از جمله «ابو عبيده يمني»، يکي از سرکردگان جبهه النصره در جيش الفتح کشته شدند.

اما در منطقه جسر الشغور، واقع در غرب ادلب ائتلاف جيش الفتح حمله گسترده‌اي را به تپه‌هاي خطاب، المشيرفة، أعور، وحمکة انجام داد که پس از 10 ساعت درگيري‌هاي شديد و مستمر نيروهاي ارتش سوريه از اين مناطق عقب نشيني کردند تا اين تپه‌ها بار ديگر به تصرف گروه‌هاي تروريستي درآيد.
*تسنیم