کد خبر: ۹۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۷

وکیل جیسون رضائیان آزادی موکل خود را خواستار شد

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، وکیل جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که موکلش به اتهام جاسوسی در ایران زندانی شده است روز سه شنبه با استناد به فضای جدیدی که در پی توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی ایجاد شده است، درخواست آزادی وی را مطرح کرد.

درخواست خانم لیلا احسن یک هفته بعد از آن مطرح می شود که جیسون رضائیان وارد دومین سال حبس خود در ایران شد. به گفته خانم احسن، موکل 39 ساله وی با اتهامات مختلفی از قبیل «جاسوسی، همکاری با دولت های متخاصم، جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی» مواجه است.

وی گفت:«با شرایط جدیدی که بعد از توافق وین ایجاد شده است، من از قاضی درخواست کردم موکل من را سریعا تبرئه کند.» خانم لیلا احسان افزود:«بر اساس رویه های قضائی جدید در دادگاه های کیفری که از اواخر ژوئن اجرایی شده است، بازداشت موکل من باید پایان یابد. نشست بعدی دادگاه به احتمال زیاد آخرین جلسه است و در آن زمان من دفاعیه خود را ارائه خواهم کرد.»

جیسون رضائیان در تاریخ 22 ژوئیه سال 2014 به همراه همسرش یگانه صالحی، که وی نیز روزنامه نگار است، در محل خانه خود بازداشت شد. خانم صالحی به همراه عکاسی که وی نیز همان روز بازداشت شده بود بعد از دو ماه و نیم حبس با قرار وثیقه آزاد شد.

مادر آمریکایی رضائیان نیز ابراز امیدواری کرده است که پسرش آزاد خواهد شد. از اواخر ماه مه این روزنامه نگار سه بار پشت درهای بسته دادگاه محاکمه شده است.
*صداوسیما