کد خبر: ۹۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۸۳

تصاویر : زندگی در نقاط جنگ‌زده سوریه


با وجود گذشت 4 سال از آغاز بحران سوریه و آوارگی میلیون ها تن در این کشور مردم همچنان به آینده امیدوارند و کار و زندگی در مناطق جنگ زده ادامه دارد.

چندی پیش مرکز تحقیقات سیاستگذاری سوریه وابسته به سازمان ملل گزارش داد چهار سال بحران سیاسی و درگیری نظامی در سوریه باعث انهدام بافت اقتصادی و تجزیه ساختار اجتماعی این کشور شده و حدود ده میلیون نفر را از محل سکونتشان آواره کرده است.

بر اساس این گزارش در برخی نقاط سوریه، شرایط زندگی بسیار دشوار شده و در نتیجه، امید به زندگی در این کشور بیست سال کاهش یافته است.

تنها در شهر حلب، شمار پزشکان طی چهار سال گذشته از ٢٥٠٠ نفر به کمتر از ١٠٠ نفر کاهش یافته و بقیه آنان یا آواره شده، یا مهاجرت کرده و یا توسط گروه‌های مختلف ربوده و به خدمت گرفته شده‌اند.

از سوی دیگر برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز  در آخرین گزارش خود اشاره کرده است که در پی جنگ داخلی در سوریه میزان تولید مواد غذایی همچنان 40 درصد کاهش یافته است. بر این اساس تولید ماکیان در سوریه 50 درصد کاهش یافته و قیمت نان به طور سرسام آوری روبه افزایش گذاشته است و بسیاری ازمردم این کشور قادر به تامین غذای کافی برای سیر کردن خود و فرزندان خود نیستند.

با وجود گزارشات از اوضاع وخیم در سوریه که گفته‌می شود ممکن است طی سال‌های آینده وخیم‌تر هم شود، مردم در مناطق جنگ‌زده همچنان به آینده امیدوارند. به تازگی خبرگزاری رویترز عکس‌هایی از مناطق جنگ زده در حلب و دمشق منتشر کرده است که موضوع مشاغل مردم در این مناطق را مورد توجه قرار داده است.