کد خبر: ۹۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۱

جنایت جنگی عربستان در یمن

 گروه دیده‌بان حقوق بشر امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد، عربستان در تجاوزات هوایی‌اش به یمن مرتکب "جنایت جنگی آشکار" شده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه دیده بان حقوق بشر ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان به یمن را متهم کرد به این که در تحقیق درباره موارد نقض قوانین جنگ در طول بمبارانش علیه یمن کوتاهی کرده و خواهان تحقیقات سازمان ملل در این رابطه شد.

به گفته دیده بان حقوق بشر، عربستان در حمله‌ای هوایی که چند روز پیش علیه مناطقه مسکونی در یمن انجام داد و موجب کشته شدن دست کم 65 غیرنظامی شد، "جنایت جنگی آشکار" مرتکب شده است. همچنین این گروه عنوان کرد 10 کودک نیز جزو غیرنظامیان کشته شده در این حمله که روز جمعه علیه بندر مخا انجام شد هستند.

دیده‌بان حقوق بشر عنوان کرد، جنگنده های ائتلاف صعودی مکررا به دو مجتمع مسکونی میزبان خانواده های کارگران نیروگاه برق بخار مخا حمله کردند.

اوله سولوانگ، محقق ارشد دیده بان حقوق بشر گفت: این حمله که آشکارا هیچ هدف نظامی نداشت، به نظر می رسد که یک جنایت جنگی است.

دیده بان حقوق بشر خواهان تحقیقات سازمان ملل درباره جنایات رخ داده در جریان حملات علیه یمن شد.

این گروه عنوان کرد: کوتاهی عربستان و دیگر اعضای ائتلاف در تحقیق درباره حملات هوایی به وضوح غیر قانونی در یمن نشان دهنده لزوم تشکیل کمیسیون تحقیقاتی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه است.
*ایسنا