کد خبر: ۹۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۸

ایران خودرو: خودرو گران می‌شود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: نه تنها اعتقاد ندارم که قیمت خودروهای داخلی کاهش می یابد بلکه اطمینان دارم قیمت خودرو افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تیک ؛ هاشم یکه زارع در ادامه نشست خبری افزود : احتمال دارد جریان هایی پشت طرح کاهش قیمت خودرو در بازار باشد و شاید عده ای در بازار غیر واقعی تلقین می کنند که قیمت خودرو به سمت و سویی دیگر می رود.

وی گفت : دولت درپی ثبات نرخ ارز است و وقتی ثبات ایجاد شود واحدهای تولیدی بتدریج فعال می شوند و درپی رونق تولید و اشتغال قدرت خرید افزایش می یابد اما اعتقاد ندارم کاهش قیمتی در حوزه خودروهای داخلی رخ دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه سیاست ایران خودرو راه اندازی سایت در خارج از کشور نیست ، افزود : ما 3 سایت تولید خودرو در ونزوئلا ، سنگال و بلاروس داریم که در ونزوئلا سهامدار یک شرکت هستیم و درحال سرمایه گذاری در سنگال و فروش سایت بلاروس را در دست انجام داریم.

یکه زارع در مورد صادرات خودرو به جمهوری اذربایجان گفت : هدف ما صادرات خودرو به اذربایجان نیست بلکه قصد داریم از طریق راه اندازی خط تولید quotation mark اس کی دی quotation mark و بعد بصورت quotation mark سی کی دی quotation mark با بخش خصوصی ان کشور همکاری کنیم.

وی در مورد مذاکره با خودروسازان امریکایی تصریح کرد: تابع سیاست نظام و دولت هستیم و تا این لحظه با هیچ یک از شرکت های خودروساز امریکایی مذاکره ای نداشتیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود : محصولات دیگر سوزوکی شامل سوئیفت ، فیاد و سلریو که می تواند رقیب جدی محصولات کوچک باشد در داخل کشور تولید و بخشی از ان صادر خواهد شد.

وی درباره تولید خودرو در ایران خودرو گفت : سال گذشته 600 هزار دستگاه خودرو تولید شد و در چهارماه امسال هم حدود 200 هزار دستگاه خودرو تولید شد که 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و 12 درصد نسبت به برنامه داخلی شرکت بیشتر است و پیش بینی می شود امسال هم 600 هزار دستگاه خودرو تولید کنیم.
منبع:خبرگزاری صدا وسیما