کد خبر: ۹۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۴

کاهش سن زندانیان زنگ خطری برای جامعه

پایگاه خبری تیک؛مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: حمایت و ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان آنها را در مقابل آسیب‌های جدید بیمه می‌کند.
افروز بهرامی اظهار کرد: امروز مشکلات اقتصادی مهم‌ترین عامل در وقوع جرائم به شمار می‌رود و این مشکلات سبب شده تا برخی از افراد به انجام کارهای خلاف قانون روی بیاورند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که آمار سنی 70 درصد از زندانیان کاهش پیدا کرده و به زیر 40 سال رسیده است که این آمار جای نگرانی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسئولان باید برای ایجاد اشتغال تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کنند، تصریح کرد: در طی سال‌های گذشته در حوزه ایجاد اشتغال بسیار شعار داده‌ایم و هم‌اکنون باید به سمت عمل کردن به وعده‌ها حرکت کنیم.

بهرامی با اشاره به اینکه در احادیث دینی کفر را به عنوان همسایه فقر اقتصادی بیان کرده‌اند، خاطر نشان کرد: بهبود وضعیت اقتصاد و ایجاد اشتغال به برنامه‌ریزی‌های جدی و فعالیت‌های روزافزون نیاز دارد چرا که با بهبود اقتصاد، فرهنگ جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده افراد زندانی در معرض آسیب قرار دارند باید بکوشیم تا با حمایت و ایجاد کارآفرینی از آنها حمایت کرده و از وارد شدن آسیب‌های جدید به این خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه دیدگاه جامعه به این خانواده‌ها مناسب نیست که باید این دیدگاه را تغییر داده و با گسترش حیثیت اجتماعی آنها زمینه حضور خانواده‌های زندانیان را در بازار کار و کارآفرینی فراهم کنیم.

این مقام مسئول در پایان باتاکید به اینکه مشاوره و حمایت از خانواده‌های آسیب دیده زندانیان باید مورد توجه باشد، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌هایی‌که بهزیستی برای این افراد در نظر گرفته آموزش مهارت‌های زندگی و همکاری به طور دائم با مرکز مراقبت بوده که این مهم در دستور کار قرار دارد.

منبع:ایسنا