کد خبر: ۹۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۰

ظریف: با فرانسه گسترش روابط خواهیم داشت

 وزیر خارجه کشورمان گفت: در سفر فابیوس نحوه پیگیری روابط دوجانبه و گسترش این روابط را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی با «لوران فابیوس» همتای فرانسوی خود که امروز (چهارشنبه) انجام گرفت با خوشامدگویی به مهمانان فرانسوی گفت: بسیار خوشحالم که پس از 17 سال اولین سفر دوجانبه وزیر خارجه فرانسه به تهران را داریم. البته در سال 2003 میزبان وزیر خارجه وقت فرانسه بودیم اما آن دیدار در قالب مذاکرات با سه کشور اروپایی بود.

وی ایران و فرانسه را دارای سابقه روابط دیرینه خواند و افزود: این روابط در سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و امیدواریم از این به بعد به سمت روابط جدی‌تری حرکت کنیم.

وزیر خارجه کشورمان نحوه پیگیری روابط دوجانبه را از جمله بحث‌های امروز خواند و اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف گسترش روابط را خواهیم داشت. با اجرای برجام زمینه برای همکاری‌های بیشتر در حوزه انرژی، حمل و نقل و خودروسازی که دو کشور به طور سنتی روابط گسترده‌ای در آنها داشتند فراهم می‌شود و این روابط گسترش می‌یابد.

ظریف به سفر هیأت سطح بالای اقتصادی فرانسه در پایان تابستان به ایران اشاره کرد و گفت: امروز نیز فابیوس با چند تن از وزرا به ایران آمده است.

وی ادامه داد: همینطور گفت‌وگوهای سیاسی که محدود به هسته‌ای بود نیز به حوزه‌های دیگر گسترش یافت که مبارزه با افراط و تروریسم و همکاری در زمینه محیط زیست و همچنین در حوزه هسته‌ای از جمله آنها خواهند بود.

وی افزود:‌ با فرانسه در حوزه هسته‌ای روابط دیرینه‌ای داشتیم که این توافق کمک می‌کند تا آن روابط گسترش یابد.

وزیر خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که سفر فابیوس به ایران زمینه گسترش روابط و رفع سوءتفاهم‌ها را مهیا کند.

ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص دستاوردهای سفر منطقه‌ای خود نیز، گفت:‌ بحث‌های خوبی برای همکاری منطقه‌ای در مبارزه با افراط و تروریسم را شروع کردیم و خوشحالیم که همه در این موضوع هم‌نظر هستند.

*فارس