کد خبر: ۹۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۱

ایتالیا: تا 20 سال آینده "رهبر جهان" می‌شویم

  نخست وزیر جوان ایتالیا مدعی شد که اصلاحات اقتصادی کشورش به رم کمک می‌کند تا ظرف 20 تا 30 سال آینده بر اروپا و جهان سلطه یابد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا گفت که اصلاحات اقتصادی کشورش برای سلطه بر اروپا و جهان طی 20 تا 30 سال آتی کمک می‌کند. صندوق بین‌المللی پول اوایل این هفته با انتشار گزارشی درباره منطقه یورو، شرایط اقتصادی کشورهای مهم اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا را تشریح کرد.

براساس این گزارش، بدون تسریع نرخ رشد تقریبا 20 سال طول می‌کشد که سطح بیکاری در ایتالیا کاهش یابد و به سطح پیش از بحران برسد. رنتزی روز سه شنبه در کنفرانس سالانه سفرای ایتالیا در رم گفت: مهم نیست که بحث‌های سیاسی چگونه در کشور پیش می‌رود چرا که من امیدوارم که آینده روشنی برای ایتالیا پیش رو است. طی 20 30 سال آتی ایتالیا به رهبر اروپا و جهان تبدیل خواهد شد.

نخست وزیر ایتالیا افزود: آینده این کشور به ارائه اصلاحات مختلف بستگی دارد. براساس اظهارات وزارت اقتصاد و دارایی ایتالیا پیش بینی صندوق بین المللی پول اصلاحات ساختاری را که از سوی دولت ارائه شده را به حساب نیاورده است.

ایتالیا در کنار چندین کشور جنوب اروپا از جمله پرتغال، اسپانیا و یونان تحت تاثیر بحران اقتصادی 2007 - 2008 قرار گرفت و در پی آن دست به اصلاحاتی زد.

*ایسنا