کد خبر: ۹۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۰۹

نظر «امير جعفري» درباره «تعبير وارونه يک رويا»

 امير جعفري بازيگر سريال «تعبير وارونه يک رويا» درباره اينکه پس از چهار سال دوري از تلويزيون با مجموعه تلويزيوني «تعبير وارونه يک رويا» به تلويزيون بازگشت گفت: علت اين غيبت طولاني ضعيف بودن فيلمنامه‌ها است که نتوانستم در آثار بسياري حضور داشته باشم.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، وي درباره حضور در سريال فريدون جيراني گفت: اين سريال کاري جاسوسي است که در بستر ملودرام انجام مي شود و بايد بگويم من کارهاي جاسوسي را دوست دارم ولي تا به ‌حال در چنين سريال‌هايي بازي نکرده بودم. در فيلم «نفوذي» هم در نقش يک جاسوس ظاهر شدم اما آن کار در ژانر دفاع مقدس بود اما به هر حال سريال‌هاي جاسوسي را بيشتر دوست دارم.

بازيگر سريال «ميوه ممنوعه» با اشاره به اين که اين سريال مسايل روز هسته‌اي را به تصوير مي‌کشد، افزود: اين کار به هيچ وجه سياسي نيست بلکه تم جاسوسي دارد و به هيچ وجه ربطي به سياسي‌کاري ندارد.

اين بازيگر سينما و تلويزيون يادآور شد: در تمام دنيا آثاري مشابه «تعبير وارونه يک رويا» ساخته مي‌شود و همه هم از اين آثار تعريف مي‌‌کنند اما انگار ما خودمان، خودمان را قبول نداريم. به نظر من «تعبير وارونه يک رويا» جز سريال هاي خوب جاسوسي محسوب مي شود.

بازيگر فيلم «جيب بر خيابان جنوبي» درباره فعاليتش در سينما پس از اين سريال افزود: پيشنهادهايي به من شده اما تا زماني که در اين سريال بازي مي‌کنم، نمي‌توانم آنها را بپذيرم.

جعفري درباره کاراکترش در سريال «تعبير وارونه يک رويا» گفت: اين شخصيت از طرفي همسر خود را از دست داده و از طرف ديگر دخترش عاشق مي‌شود ولي اگر بخواهم بيشتر بگوييم، قصه لو مي‌رود.

وي درخصوص تجربه هم بازي شدن با بازيگران ارمنستاني در اين پروژه هم اظهار داشت: بازيگران ايراني به لحاظ بازيگري خيلي خوبند اما بازيگران ارمني هم که در اين سريال با ما کار کردن از بازيگران خيلي خوب کشورشان بودند. مشکل عمده ما در آنجا مشکل زبان بود چرا که آنها انگليسي متوجه نمي‌شدند بنابراين مجبور بوديم يا ما ارمني حرف بزنيم يا آنها فارسي صحبت کنند، بنابراين تصميم بر آن شد که ما ارمني حرف بزنيم.

وي در باره تجربه بازي به زبان ارمني گفت: ما آنجا مترجم داشتيم و او ديالوگ‌هاي ما را به زبان ارمني ترجمه مي‌کردند و آنرا ضبط مي‌کرد و در اختيار ما قرار مي‌داد که پس از چند بار گوش دادن و تکرار کردن جلوي دوربين ديالوگ را مي‌گفتيم. من هم به اين وسيله، اين صحنه‌ها را به راحتي بازي مي‌کردم.

مجموعه تلويزوني «تعبير وارونه يک رويا» به کارگرداني فريدون جيراني و تهيه کنندگي سيدکمال طباطبايي، محصول گروه فيلم و سريال شبکه يک است که پخش آن از شنبه سوم مرداد ساعت 22 از اين شبکه آغاز شده است. اين سريال در30 قسمت 45 دقيقه اي تهيه و توليد شده و از شنبه تا چهارشنبه هر هفته پخش شود.

اين مجموعه هم اکنون در مراحل پاياني تصويربرداري قرار دارد و بگفته کارگردان اين سريال، تصويربرداري آن تا دهم مرداد به اتمام خواهد رسيد. تعبير وارونه يک رويا يک سريال جاسوسي است که فيلمنامه آن بر مبناي اطلاعات واقعي و ماجراهاي اتفاق افتاده در ايران، بدون اغراق در شخصيت‌پردازي‌ها و فقط با اضافه کردن تعليق داستاني و روابط خانوادگي قهرمانان قصه و حتي قهرمانان خارجي داستان نوشته شده است.

در واقع در اين سريال، ملودرام و فضاي جاسوسي با هم ادغام شده‌اند و در عين حال اين مجموعه روايتگر يک ماجراي عاشقانه تلخ هم هست. امير جعفري، پانته‌آ بهرام، داريوش ارجمند، فرهاد قائميان، قاسم زارع، فرزين صابوني، الهام کردا، نيما نادري، نگارعابدي،آزاده سديري، صفاآقاجاني، علي صالحي، کريم اميني، ابراهيم عزيزي، نيلوفر شهيدي، دانيال حسين‌زاده، ستاره حسيني، سهيل ساعي و ساناز حاذق‌سا، بازيگران ايراني اين مجموعه هستند.

ديگر عوامل اين سريال عبارتند از: تصويربردار مرتضي غفوري، تدوين بهرام دهقان، طراح صحنه بابک کريمي، طراح لباس شيده محمودزاده، دستياراول کارگردان و برنامه‌ريز آلاله هاشمي، طراح چهره‌پردازي ايمان اميدواري، مديرصدابرداري ناصر انتظاري و مديرتوليد شاهين شهباززاده.

*فردا