کد خبر: ۹۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۲

پلاتيني نامزد ریاست فیفا شد

پایگاه خبری تیک-رئیس اتحادیه فوتبال اروپا - یوفا - به طور رسمی نامزدی خود را برای ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال اعلام کرد. 

به گزارش رویترز، میشل پلاتینی رسما اعلام کرد در انتخابات اضطراری تعیین رئیس جدید فیفا در روز 8 اسفند نامزد جانشینی سپ بلاتر خواهد شد. 

بلاتر که از سال 1998 ریاست فیفا را برعهده دارد پس از بالا گرفتن بحران رسوایی فساد در این نهاد بین المللی فوتبال ، تصمیم به استعفا گرفت. بلاتر ماه مه گذشته برای پنجمین بار پیاپی به ریاست فیفا انتخاب شد اما 4 روز بعد در پی بازداشت 7 تن از مسئولان بلندپایه فیفا در سوییس استعفا کرد. 

پلاتینی که سال ها هافبک تیم ملی فرانسه و یوونتوس بوده است گفت :«دلایل این تصمیم شخصی است اما با دقت در این مورد تصمیم گرفته ام زیرا آینده خود و فوتبال در آن دخیل است.وقت هایی به وجود می آید که آینده هر شخص در دست خود اوست.» 

تا کنون 5 نفر برای ریاست فیفا نامزد شده اند.دیوید ژینولا هافبک سابق تیم ملی فرانسه و تاتنهام ، علی بن حسین شاهزاده اردنی و نایب رئیس سابق فیفا ، دکتر چونگ مونگ جون نایب رئیس سابق فیفا از کره جنوبی ، زیکو فوق ستاره اسبق تیم ملی فوتبال برزیل و موسی بیلیتی رئیس فدراسیون فوتبال لیبریا نامزدهای جانشینی بلاتر هستند.