کد خبر: ۹۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۴

اردن خواستار گفت وگوی اعراب با ایران شد

 ناصر جوده وزیر امور خارجه اردن و عمر موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب روز چهارشنبه در اظهاراتی خواستار گفت وگوی باز اعراب با ایران شدند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از سی ان ان، «ناصر جوده» وزیر خارجه اردن و «عمرو موسی» دبیر کل سابق اتحادیه عرب در اظهاراتی خواستار گفت وگوی باز با ایران پس از توافق هسته ای تهران با گروه 5+1 شدند.

بر اساس این گزارش، درخواست گفت وگو با ایران، در یکی از جلسه های عمومی و اصلی کنفرانس اردنی ها که در خارج از کشور در سال 2015 در منطقه «بحر المیت» برگزار شده و تا پنجشنبه نیز ادامه دارد، مطرح شد.

وزیر خارجه اردن در این نشست، ضمن آنکه از توافق هسته ای ایران استقبال کرد، گفت: اردن نمی خواهد در قبال ایران از سیاست یک بام و دو هوا استفاده کند، اما قصد دارد از عوامل اضطراب و تنش در منطقه فاصله بگیرد.

وی افزود: می خواهیم به گفت وگو روی بیاوریم و می گوییم که توافق (هسته ای) می تواند گامی مهم و دروازه ای گسترده برای گفت وگو درباره مسائل مختلف باشد.

از سوی دیگر، عمرو موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب نیز در سخنانی گفت: با وجود آنکه مشکلاتی با ایران داریم، اما این کشور دشمن ما نیست و نباید باشد.

وی با اشاره به دشمنی عمیق کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: دشمنی تاریخی میان کشورهای عربی و اسراییل که تا این لحظه اصرار دارد تا حقوق فلسطینی ها را زیر پا بگذارد، وجود دارد.

دبیر کل سابق اتحادیه عرب با بیان اینکه که اختلاف ما با رژیم صهیونیستی در مقایسه با ایران متفاوت است، تاکید کرد: امکان رسیدن به تفاهم و توافق با ایران وجود دارد.
*ایرنا