کد خبر: ۹۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۹

10 مقصد گردشگری افسانه ای

پایگاه خبری تیک-
صفت افسانه‌ای معمولا به مکان‌هایی داده می‌شود که منحصربه فرد، غیرمعمول و شگفت‌انگیز هستند. این اماکن که از نظر گردشگری بسیار محبوب هستند، با هر قدم که در اطرافشان بر‌می‌دارید شما را به تعجب و شگفتی وا می‌دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۰ مکان عجیب و افسانه‌ای بپردازیم.

صفت افسانه‌ای معمولا به مکان‌هایی داده می‌شود که منحصربه فرد، غیرمعمول و شگفت‌انگیز هستند. این اماکن که از نظر گردشگری بسیار محبوب هستند، با هر قدم که در اطرافشان بر‌می‌دارید شما را به تعجب و شگفتی وا می‌دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۰ مکان عجیب و افسانه‌ای بپردازیم.

گاهی نقاط افسانه‌ ای و خیال‌انگیز الهام بخش تولد داستان‌هایی زیبا و تحسین برانگیز می‌شوند که تا مدت‌ها بر فرهنگ و نحوه‌ی زندگی مردم اثر می‌گذارند و علاوه بر این‌ها بر صنعت گردشگری هم تاثیر بسزایی هم می‌گذارند.

۱۰. هو‌ئِن، ویتنام

هوئِن در خط ساحلی جنوب دریای چین واقع شده است. سازمان یونسکو این مکان را به عنوان میراث جهانی ثبت کرده است. هوئن به عنوان نماینده‌ فرهنگی قرن پانزدهم تا نوزدهم مکان تاریخی مهمی به شمار می‌رود. نقاطی مانند پل فیل به نحو احسن محافظت می‌شوند‌. ساحل سفید شنی و آب و هوای گرم، سالانه توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین منطقه‌ی Hoi An به خاطر تولید فانوس‌های ابریشمی مشهور است.




۹. گرینلند 

جزیره‌ گرینلند علاوه بر زیبایی، بزرگترین جزیره‌ جهان محسوب می‌شود. این جزیره در تمام طول سال سرد و یخی است، با این وجود مناظر شگفت‌انگیزی دارد که زیبایی آن با وجود خانه‌هایی رنگین تکمیل می‌شود. با وجود اینکه این سرزمین همیشه پوشیده از یخ است اما اسم آن را گرینلند (سرزمین‌سبز) گذاشته‌اند. این جزیره محل مناسبی برای تماشای شفق زیبای قطبی است.



۸. جنگل بامبو، کیوتو، ژاپن

گیاهان در سراسر آسیا از محبوبیت زیادی برخوردارند به طوری که حتی گاهی معانی سمبلیکی زیادی را در خود پنهان کرده‌اند. در چین نماد طول عمر یا در هند نماد دوستی هستند و در نهایت در ژاپن اعتقاد دارند که درختان بامبو از لوث وجود شیطان پاک هستند بنابراین می‌توان در ژاپن جنگل‌های بامبوی زیادی به همراه مسیر‌های پیاده‌روی در آن‌ها پیدا کرد. اگر دنبال آرامشی بکر و فراموش‌نشدنی هستید این جنگل‌ها مکان مناسبی برای داشتن روزی آرام هستند.



۷. کاتماندو، نپال

کاتماندو، پایتخت کشور نپال است که توسط رشته‌کوه‌های مرتفع هیمالیا احاطه شده‌ است. این شهر معابد مختلفی دارد و از نظر معنوی نقش بسیار مهمی را در نپال ایفا می‌کند. باستان‌شناسان مدارکی دال بر وجود یک تمدن باستانی در این مکان پیدا کرده‌اند که تاریخ آن به سال ۱۸۵ میلادی بر‌می‌گردد. کاتماندو یکی از جالب‌ترین شهر‌های نپال است.



۶. سینترا 

سینترا شهر تاریخی کوچکی در پرتغال است که فاصله‌ زیادی از شهر لیسبون ندارد. جورج گوردون بایرون، شاعر مشهور انگلیسی معروف به لرد بایرون، پس از بازدید از این شهر و الهام گرفتن از آن کتاب سفر زیارتی چایلد هارولد را به رشته‌ تحریر درآورد. بناهای شاعرانه سبک رومانتیکی قرن نوزدهم و طبیعت زیبا از سینترا مقصد توریستی بسیار محبوبی ساخته‌ است.



۵. کولمار، فرانسه

کولمار شهر کوچکی در شمال شرقی کشور فرانسه است که تنها ۶۵ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند و مکانی کاملا آرام و دلنشین محسوب می‌شود. این شهر، هنرمندان مشهوری همچون «Martin Schongauer» نقاش و «Frédéric Bartholdi» مجسمه‌ساز را که برای ساخت مجسمه‌ آزادی شهرت یافته، پرورش داده است. این مکان مشخصا از آن دست جاهایی است که چشمان شما را نوازش خواهد داد.



۴. جزایر فارو 

جزایر فارو مجمع‌الجزایر زنجیر واری هستند که تحت حاکمیت پادشاهی دانمارک قرار دارند. این جزایر به دلیل وجود مناظر شگفت‌انگیز شهرت دارند. اقلیم شمالی، هوای مه‌آلود و صخره‌های آتشفشانی تماشایی به همراه قله‌های شیب‌دار همه و همه فضای مرموزی را به وجود آورده‌اند که شما را به تحسین وا می‌دارد. مکانی که در آن الف‌ها و ترول‌های افسانه‌های اسکاندیناویایی یافت می‌شوند.




۳. الحمرا، گرانادا، اسپانیا

الحمرا در ابتدا قلعه‌ای بود که در سال ۸۸۹ میلادی ساخته شد، سپس در سال ۱۳۳۳ میلادی یک کاخ توسط حاکم (سلطان) گرانادا به آن اضافه شد. این مجموعه مثال درخشانی از معماری اسلامی است که در میان باغ‌های زیبا، چشمه‌ها و استخر‌ها محصور شده است. این قلعه تاکنون الهام بخش نویسندگان، آهنگسازان و فیلم‌سازان زیادی شده است.




۲. کاپادوکیه، آناتولی مرکزی، ترکیه

کاپادوکیه مکانی تاریخی و فرهنگی با طبیعتی شگفت‌انگیز است. این مکان برای صخره‌های دودکشی شکل و افسانه‌ای که «hoodoos» نامیده می‌شوند مشهور است. از همه مهمتر خانه‌هایی است که در این «hoodoos»ها تراشیده شده‌اند. قدیمی‌ترین حکاکی‌ها و سنگ‌تراشه‌های این ناحیه مربوط به قرن هشتم میلادی هستند.



۱. ونیز، ایتالیا

ونیز از مکان‌هایی است که پیشنهاد می‌شود لااقل یک بار از آن دیدن کنید. شهری مجلل در ایتالیا که در حال غرق شدن است بنابراین باید قبل از اینکه کاملا در آب فرو برود از آن دیدن کنید! جزایر کوچکی توسط کانال‌هایی به این شهر مرتبط شده‌اند و مردم از گاندولا (نوعی‌قایق) برای رفت و آمد به جای ماشین از طریق این کانال‌ها استفاده می‌کنند. شهر رنسانسی ونیز یکی از مهمترین مراکز فرهنگی اروپا است. کلیسای سنت مارکز در این شهر یکی از زیباترین کلیسا‌های جامع در سراسر ایتالیا محسوب می‌شود.




منبع:برترین ها