کد خبر: ۹۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۰

بعید‌ی‌نژاد: ماه‌های سختی پیش رو داریم


یک مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: توجه و حمایت مردم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ا‌ی می‌تواند برای‌مان بسیار روحیه بخش باشد.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در سخنانی پس از نشستی که با مدیران شبکه رادیویی ایران داشت ضمن تشکر از مردم به دلیل حمایتشان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: حمایت‌ها و اظهار لطف مردم به گروه هسته‌ای ایران، باعث شده انگیزه لازم برای ادامه کاری سخت، فشرده و نفس‌گیر که طی دو ماه گذشته در جریان بوده، به وجود آید.

او ادامه داد: این تفاهم‌ها و مجموعه مذاکراتی که حاصل شده، چنانچه به نتیجه برسد، هم‌چنان ماه‌های سختی را در پیش رو دارد، از این رو توجه و حمایت مردم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، می‌تواند برای‌مان بسیار روحیه بخش باشد.

این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در ادامه توضیحاتی را درباره روند مذاکرات هسته‌ای کشور ارائه کرد و در پاسخ به این پرسش که رسانه‌ها در روشن‌سازی افکار عمومی نسبت به برنامه هسته‌ای چه نقش و جایگاهی دارند نیز گفت: رسانه‌های ارتباط جمعی نه تنها در بحث مذاکرات هسته‌ای بلکه در وقایعی که امروز جهان با آن روبه‌رو است، نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، در خصوص مذاکرات نیز باید گفت اگر رسانه‌ها نبودند بسیاری از مردم از روند و نتیجه مذاکرات آگاه نمی‌شدند.

بعیدی‌نژاد گفت: دفاع از آرمان‌های یک ملت و کشور کار آسانی نیست و برای این دفاع ایثارگری‌های زیادی شده است و برای ما مسوولیت سنگینی بود. نمی‌توانم یک لحظه خاص را به عنوان سخت‌ترین لحظه نام ببرم اما شیرین‌ترین لحظه زمانی بود که کشورهای مقابل به حقوق مسلم ایران تن دادند امری که سال گذشته و ماه‌های گذشته تصور آن ممکن نبود.

این دیپلمات کشورمان درباره دوری وی از خانواده اظهار کرد: غیبت‌های طولانی ما از خانواده فشارهایی را برای آن‌ها در برداشت اما سعی می‌کردند ناراحتی خود را به ما منتقل نکنند، در هر حال دوره سختی را گذراندند.