کد خبر: ۹۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۹۸
شبکه سعودی الحدث:

فابیوس به ایران آمد تا تاریخ را از نو بنویسد

تغییر لحن لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در تهران آشکار بود.

شبکه سعودی الحدث گزارش داد: تغییر لحن لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در تهران آشکار بود.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، به نظر می رسد فابیوس تلاش کرد تاریخ را از نو بنویسد. فرانسه که سرسخت ترین موضع را در بین کشورهای اروپایی در مذاکرات هسته ای با ایران داشت، لحن خود را با گذشت دو هفته از امضای توافقنامه هسته ای به طور آشکار تغییر داد.

فابیوس ابراز امیدواری کرد صفحه جدیدی در روابط با ایران باز شود. فابیوس ایران و فرانسه را دو کشور بزرگ و مستقل توصیف کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد کشورش به ایران، فرهنگ و نقش آن در تاریخ و نیز رنج این کشور در زمان جنگ با عراق احترام می گذارد. فابیوس نه تنها فاش کرد فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای سفر به پاریس دعوت کرده است، بلکه اعلام کرد یک هیئت اقتصادی و تجاری فرانسوی در ماه سپتامبر به ایران سفر خواهد کرد.

 محافل سیاسی محافظه کار در ایران از سفر لوران فابیوس به تهران انتقاد کردند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از سخنان بسیار مثبت همتای فرانسوی خود استقبال کرد. ظریف از آغاز فصل جدیدی برای تامین منافع مشترک بین ایران و فرانسه سخن گفت. به دور از مسایل سیاسی، مسایل اقتصادی هم در نشست ها در پشت درهای بسته حضور پررنگی داشت. پایگاه اینترنتی وزارت نفت از ایران از آغاز همکاری با شرکت فرانسوی توتال خبر داد.