کد خبر: ۹۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۵

کرمان، قطب بيابان‌گردي دنيا مي‌شود

  سرپرست معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي استان کرمان گفت: با توجه به وجود کوير لوت و ظرفيت‌هاي موجود در اين کوير، کرمان را به قطب بيابان‌گردي دنيا در آينده نزديک تبديل خواهيم کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمد جهانشاهي اظهار کرد: کوير لوت منطقه‌اي بکر و ناشناخته براي بيشتر مردم دنيا است که بايد از اين ظرفيت براي توسعه صنعت گردشگري در استان استفاده کرد.

وي با بيان اينکه توسعه استان تحت تاثير کوير لوت خواهد بود، عنوان کرد: استان کرمان داراي ابعاد گردشگري در تمام حوزه‌هاي طبيعي، عشاير، تاريخي و فرهنگي است که بايد اين ظرفيت‌ها را شناسايي و به دنيا معرفي کرد. برگزاري جشنواره فرهنگي کرمان در تهران فرصت مناسبي براي نشان دادن گوشه‌اي از ظرفيت‌هاي گردشگري استان به ايرانيان است.

سرپرست معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي استان کرمان با اشاره به راه اندازي دو مسير به عنوان خط گردشگري در کوير شهداد و گلباف گفت: بايد مسيرهاي مطمئن و جذابي را براي گردشگران در کوير معرفي کنيم که علاوه بر داشتن امنيت، امکان ارائه برخي خدمات به آنها نيز در طول مسير وجود داشته باشد. همچنين بايد از افراد بومي و آشنا به کوير استفاده و توضيحات لازم به توريست‌ها و گردشگران ارائه شود.
*ايسنا