کد خبر: ۹۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۷

زاکربرگ: واقعيت مجازي گام بعدي فيسبوک خواهد بود

 مارک زاکربرگ هنوز جوان است و ايده هاي بزرگ در سر دارد؛ ايده هايي که آينده دنياي تکنولوژي را شکل مي دهند و وي آگاهانه فيسبوک را به وسيله آن ها پيش مي راند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، درآمدزايي فيسبوک سالانه رو به افزايش است و امسال نيز اين رقم با ۴۰ درصد افزايش، به ۴٫۰۴ ميليارد دلار رسيده است.

اما سود خالصي که فيسبوک طي سه ماه گذشته کسب کرده، از ۷۹۱ به ۷۱۹ ميليون دلار کاهش پيدا کرده. به هر حال به استخدام گرفتن نيروي کار جديد و گسترش دامنه فعاليت هاي شرکت کم هزينه نيست و به عنوان يک سرمايه گذاري بلند مدت مي توان در نظر گرفت.

در ادامه با ما همراه باشيد تا مروري بر فصل مالي اخير فيسبوک داشته باشيم و صحبت هاي مدير مالي و مديرعامل شرکت را بخوانيم.

ديويد ونر، مدير ارشد مالي شرکت مي گويد، فيسبوک طي ۳ ماه گذشته تعداد بسياري کارمند به استخدام خود درآورده، به حدي که رکوردي جديد براي آن ها به حساب مي آيد. بيشتر اين افراد در بخش تحقيق و توسعه به خدمت در آمده اند. فيسبوک سخت در تلاش است تا با استفاده از پهپاد و نور ليزر، اينترنت را به زمين بتاباند و چنين فعاليتي نياز به مهندسين بسياري دارد. البته نبايد شرکت Oculus و هدست واقعيت مجازي آکيلس ريفت را هم فراموش کنيم که روز به روز بزرگ تر مي شود.

مارک زاکربرگ در مورد هدست واقعيت مجازي آکيلس رفت مي گويد: «دليل شگفت زده بودن ما در اين فضا، قدرت يافتن بيشتر و بيشتر مردم براي به اشتراک گذاري چيزهايي است که در ذهن دارند. ده سال پيش، آنچه به اشتراک گذاشته مي شد يک متن بود. حالا عمدتا تصوير و جلوه هاي بصري است. در درجه اول ويديوها هستند و در اين بخش رشد عظيمي را شاهديم اما اين آخر خط نيست. محتواي سه بعدي فراگير بعد از ويديوها خواهد بود».

او مي گويد اپليکيشن هاي اجتماعي تعاملي در آينده اي نزديک از راه خواهند رسيد و تجربه هاي جديدي مي آفرينند که پيش از اين ممکن نبود. فيسبوک در حال حاضر روزانه ۹۶۸ ميليون (در واقع نزديک به يک ميليارد) کاربر فعال دارد. اين رقم نسبت به سال پيش ۱۷ درصد رشد داشته در حالي که بخش موبايل با ۱۰ درصد کاهش همراه بوده است. ميزان کاربران فعال ماهانه فيسبوک نيز ۱٫۴۹ ميليارد نفر برآورد شده که واقعا رقمي غير قابل تصور است.

فيسبوک در مورد تبليغات درون اپليکيشن هايش نيز فعلا نقشه اي ندارد و قرار نيست در آينده اي نزديک شاهد تبليغ هاي بي شمار درون اپليکيشن هايي چون Messenger يا واتزاپ باشيم. زاکربرگ در اين يک مورد کاملا محتاطانه عمل مي کند و اصلا عجله اي ندارد.
*ديجياتو